Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Πτώση του τζίρου κατά 10-15% σε περίοδο εκτπώσεων

Με απογοητευτικό τρόπο για τους εμπόρους της Αθήνας άνοιξε το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας υπάρχει πτώση του τζίρου, της τάξης του 10-15%, σε σχέση με την περασμένη χρονιά, παρά το γεγονός ότι οι πραγματικές εκπτώσεις στα περισσότερα μαγαζιά φθάνουν ή και ξεπερνούν το 50%.

    Ακόμα πιό αρνητική είναι η εικόνα σε ορισμένους κλάδους, κατά κύριο λόγο σε αυτόν της ένδυσης και της υπόδυσης, που υφίσταται το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς η πτώση υπερβαίνει το 20%. Πιο περορισμένες είναι οι απώλειες σε άλλους κλάδους, όπως στα ηλεκτρικά είδη.



    Ένα από τα αίτια αυτής της κατάστασης, σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο της Αθήνας, είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό οι συνεχιζόμενες απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς δυσχεραίνουν τη δυνατότητα μετάβασης των πολιτών στο κέντρο της πόλης και θεωρούν ότι πρέπει να βρεθεί άμεση λύση, σ'αυτό το θέμα.

    Αναμφίβολα, σημαντικό μερίδιο ''ευθύνης'' για την αρνητική αυτή εικόνα αποδίδουν και στη μεγάλη οικονομική κρίση που πλήττει τον κόσμο και κυρίως τη μεσαία τάξη, καθώς αυτή αποτελούσε το βασικό κορμό των καταναλωτών που έκανε μαζικά τις αγορές του κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Υποστηρίζουν ότι πλέον οι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν το εισόδημα τους για βασικά είδη πρώτης ανάγκης και να κόψουν από τα δευτερεύοντα, όπως η ένδυση και η υπόδυση. Ως εκ τούτου, ο συγκεκριμένος κλάδος -αλλά και όχι μόνον αυτός- οδηγείται σε πολύ δύσβατα μονοπάτια.

    Άκόμα ένας παράγοντας που, όπως τονίζουν οι έμποροι, συμβάλλει σε αυτήν τη δυσάρεστη πραγματικότητα για τα μαγαζιά , είναι το παράνομο εμπόριο. Παρά το γεγονός, όπως ομολογούν και οι ίδιοι, ότι το φαινόμενο αυτό σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους -όπως στην οδό Ερμού- έχει περιορισθεί σε μεγάλο βαθμό, το πρόβλημα παραμένει. Πλέον οι αναρίθμητοι παράνομοι μικροπωλητές έχουν μετακινηθεί σε άλλους δρόμους της Αθήνας, στην περίμετρο των εμπορικών δρόμων και συντηρούν αυτήν την κατάσταση. Γι' αυτό, ''φωνάζουν'' ότι μόνο η πλήρης έξάλειψη του παραεμπορίου θα είναι η λύση και όχι η εξώθηση τους σε άλλα σημεία της πόλης.

    Η εικόνα που μεταφέρεται από τους εμπόρους, σχετικά με τον τρόπο που κινείται η αγορά τις τρέχουσες ημέρες των εκπτώσεων είναι ότι οι καταναλωτές μπαίνουν στα μαγαζιά και απλώς κοιτάζουν. Δεν ψωνίζουν ή προβαίνουν στην αγορά ενός μόνο προιόντος, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές που προχωρούσαν σε εκτεταμένες αγορές.

    Αυτή η περιγραφή των εμπόρων επιβεβαιώνεται και από τους καταναλωτές, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία παραδέχονται ότι πράγματι με τις εκπτώσεις στο 50% οι τιμές των αγαθών είναι πιο προσιτές, αλλά με άδειο το πορτοφόλι τους, αυτό αποτελεί γι' αυτούς "δώρον άδωρον". Αναγνωρίζουν ότι οι περισσότεροι έμποροι προχωρούν σε σημαντικές προσφορές, αλλά η προϋπάρχουσα ακρίβεια και η αδυναμία να ξοδέψουν μεγάλα ποσά, τους αναγκάζει να αγοράζουν μόνο πράγματα τα οποία τα έχουν πραγματική ανάγκη και ότι οι εκπτώσεις είναι "απλώς ασπιρίνη για τον πονοκέφαλο".

    Όσον αφορά στην περαιτέρω πορεία των εκπτώσεων, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου, οι εκτιμήσεις είναι δυσοίωνες από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών -αλλά και γενικότερα τους μαγαζάτορες- καθώς θεωρουν ότι από τη στιγμή που τα αίτια της αρνητικής κατάστασης των πρώτων ημερών δεν εξαλειφθούν, τότε δεν θα αλλάξει και το αποτέλεσμα.

    Αυτό που εύχονται είναι, η πτώση του 10-15% να μην αλλάξει προς το χειρότερο, καθώς είναι κοινός τόπος ότι ο εμπορικός κόσμος έχει επενδύσει πολλές ελπίδες στην περίοδο των εκπτώσεων, ώστε να ανασάνει από την μεγάλη κρίση που τον ταλανίζει συνολικά τον τελευταίο χρόνο. Η κατάσταση αυτή έχει φέρει τους εμπόρους σε οριακό σημείο με αποτέλεσμα να κλείνουν μαγαζιά και επιχειρήσεις, με συνέπεια πολλοί άνθρωποι να μένουν χωρίς δουλειά και να οδηγούνται στη ανεργία.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/isotimia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...