Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Ρούπερτ Μέρντοκ : Η αποτυχία του μεγιστάνα του Τύπου και το ψηφιακό μέλλον των εφημερίδων


Το πείραμα του Ρούπερτ Μέρντοκ να εφαρμόσει το μοντέλο καταβολής αντιτίμου για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Times του Λονδίνου φαίνεται να έχει αποτύχει παταγωδώς, γεγονός που έχει απογοητεύσει όσους ήλπιζαν ότι το σύστημα αυτό θα έσωζε τις εφημερίδες, έναν κλάδο που περνάει μια από τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία του.

Ο αυστραλός μεγιστάνας της ενημέρωσης είναι ιδιοκτήτης της Wall Street Journal μιας από τις ελάχιστες εφημερίδες που χρεώνει επιτυχώς για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική της έκδοση, γεγονός που τον έκανε να πιστέψει ότι το μόνο που χρειαζόταν για να ενισχύσει τους Times ήταν να ακολουθήσει το μοντέλο της WSJ.

Έτσι στις αρχές του περασμένου Ιουλίου άρχισε να χρεώνει 1 στερλίνα για 24ωρη και 2 για εβδομαδιαία πρόσβαση στην ιστοσελίδα της εφημερίδας. Την ίδια περίοδο απαγόρευσε την δημοσιοποίηση στοιχείων που αφορούν στην επισκεψιμότητα του site με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επίσημες εκτιμήσεις για την πορεία του εγχειρήματος.


Όμως όπως προκύπτει από στοιχεία ιστοσελίδων που ειδικεύονται στην μέτρηση της επισκεψιμότητας φαίνεται ότι ο Μέρντοκ έκανε λάθος. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας των Times μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου μοντέλου μειώθηκαν κατά 90%. Πριν λίγο καιρό εκπρόσωποι της εφημερίδας έδωσαν στη δημοσιότητα τα δικά τους στοιχεία και διαβεβαίωναν ότι από τον Ιούλιο μέχρι τον Οκτώβριο κατέγραψαν 105.000 συναλλαγές ψηφιακού περιεχομένου. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει όχι μόνο συνδρομητές, αλλά και όσους δοκιμαστικά έχουν πληρώσει ασήμαντα ποσά για μηνιαίες, εβδομαδιαίες και ημερήσιες συνδρομές. Σύμφωνα με αναλυτές οι συνδρομητές δεν ξεπερνούν τις 50.000. Αν σκεφτεί κανείς ότι σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι έχουν πληρώσει για να διαβάζουν την εφημερίδα στο iPad και σε συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης όπως το Kindle, τότε μπορεί ασφαλώς να συμπεράνει ότι οι συνδρομητές της ηλεκτρονικής έκδοσης δεν ξεπερνούν τις ελάχιστες δεκάδες χιλάδες.

Η αποτυχία του Μέρντοκ έχει σαν αποτέλεσμα να αναζωπυρωθούν και πάλι οι συζητήσεις για το τι μπορεί να γίνει για να καταφέρουν οι εφημερίδες να έχουν έσοδα από τη διάθεση του προϊόντος τους online. Όπως επισημαίνουν ειδικοί αναλυτές μέχρι στιγμής το μόνο μοντέλο που υπόσχεται κάποια βιωσιμότητα είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας και η κατ’ επέκταση αύξηση των διαφημιστικών εσόδων. Επίσης αναφέρουν ότι οι εκδότες θα πρέπει να επενδύσουν κεφάλαια και ιδέες στην αναδυόμενη αγορά των εφαρμογών για τα ipad και iphone, ένας χώρος που υπόσχεται να εξελιχθεί σε χρυσωρυχείο για τις εφημερίδες καθώς η τεχνολογία θα εξελίσσεται και οι συσκευές αυτές θα γίνονται οικονομικά συμφέρουσες για όλο και περισσότερους χρήστες.


Αναδημοσίευση απο: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=85&artId=375345&dt=29/12/2010#ixzz19XKlM9pk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...