Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Σενάρια για Forthnet: ποιος πήρε το πακέτο;

Αποτελεί σπάνιο φαινόμενο να πωλεί κάποιος βασικός μέτοχος μίας εταιρείας όταν η τιμή της μετοχής είναι σε ιστορικό χαμηλό. Στην περίπτωση της Forthnet, όμως, το είδαμε και αυτό. Τη Δευτέρα, η μετοχή έκλεισε στα 0,36 ευρώ που είναι η χαμηλότερη τιμή της στην χρηματιστηριακή ιστορία της εταιρείας. Την Τρίτη, κάποιος αγόρασε ένα πακέτο 2,63 εκατ. μετοχών της Forthnet, δηλαδή το 4,7%, στα 0,36 ευρώ! Η μετοχή ανέβηκε και έκλεισε στα 0,42 ευρώ με αρκετή κινητικότητα, καθώς άλλαξε χέρια περίπου το 6% του μετοχικού κεφαλαίου. Και την Τετάρτη ξαναέπεσε στα 0,37 ευρώ.
Όμως, αυτό που προκάλεσε ερωτηματικά είναι ότι δεν έγινε γνωστό ούτε ο αγοραστής ούτε καν ο πωλητής.
Θα το μάθουμε μεν σήμερα ή αύριο, αλλά προς το παρόν, κανείς δεν μιλά και η διοίκηση δηλώνει άγνοια! Πωλητές μπορούν να είναι μόνο όσοι έχουν πάνω από 5% της Forthnet, δηλαδή είτε οι Άραβες της Emirates International Telecommunications (37%) είτε ένα από τα δύο funds (Stichting Pensioenfonds ABP με 9,93% και Aviva με 7,69%). Εκτός και αν υπήρχε κάποιος με ποσοστό κάτω του 5% που δεν ήταν γνωστός, δεδομένου ότι υποχρέωση ενημέρωσης του χρηματιστηρίου έχουν μόνο οι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5%.
Εκεί που αρχίζουν τα σενάρια είναι για τον αγοραστή: αύξησαν τη συμμετοχή τους οι Άραβες, οπότε ίσως να είναι υποχρεωμένοι να κάνουν και δημόσια προσφορά; Έκανε κίνηση ο Σ. Κόκκαλης προετοιμάζοντας το έδαφος για τη πιθανή συγχώνευση hol με Forthnet; Μήπως οι νέοι μέτοχοι της Wind αποφάσισαν να τοποθετηθούν; Ή απλώς κάποιο fund θεώρησε ευκαιρία (που μάλλον είναι) να τοποθετηθεί σε τόσο χαμηλά επίπεδα; Τα σενάρια Κόκκαλη και Wind μοιάζουν λίγο δύσκολο να ισχύουν, οπότε μένουν τα άλλα δύο. Εκτός και αν υπάρχει και άλλο σενάριο, το οποίο μπορεί να περιπλέξει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Προσθέστε πάντως και κάποιες φήμες ότι τις τελευταίες ημέρες έχει αλλάξει χέρια το 20% της Forthnet και μπορείτε να φανταστείτε τι μπέρδεμα υπάρχει…
Σε κάθε περίπτωση, η χρηματιστηριακή αξία της Forthnet είναι πλέον στα 58 εκατ. ευρώ που είναι πολύ χαμηλή σε κάθε περίπτωση για μία εταιρεία με τζίρο 300 εκατ. ευρώ στο 9μηνο. Ακόμη και αν οι ζημίες ήταν στα 45 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...