Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Ανακάμπτει η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη


Θετικές είναι οι εκτιμήσεις για την αγορά της διαφήμισης ένα μόλις μήνα πριν από το κλείσιμο του έτους, αφού οι αγορές των ΜΜΕ ανακάμπτουν με ολοένα και πιο γρήγορους ρυθμούς σε σχέση με ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της διαφημιστικής δαπάνης, παγκοσμίως, στο κλείσιμο του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 4,8%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το 3,5% που αναμενόταν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο 4,8% συγκλίνουν τόσο οι εκτιμήσεις της ZenithOptimedia, όσο και της WPP, καθώς και των άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας και των media διεθνώς.


Βασικότερος λόγος για την αναθεώρηση αυτή είναι η ταχύτατη ανάκαμψη που παρουσιάζει η τηλεοπτική αγορά, τόσο στις ανεπτυγμένες δυτικές αγορές όσο και στις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού, καθώς και η σημαντική ενίσχυση της δαπάνης στο Διαδίκτυο, η οποία παρουσιάζεται αυξημένη παγκοσμίως.
Επισημαίνεται ότι περαιτέρω βελτίωση της κατάστασης στο χώρο της διαφήμισης αναμένεται τα επόμενα χρόνια, αφενός μεν από την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των νέων ψηφιακών μέσων, τα οποία ανοίγουν, σύμφωνα με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, μια νέα αγορά, συμπληρωματική στις ήδη υπάρχουσες, που δημιουργεί προϋποθέσεις εισόδου και νέων διαφημιζομένων.
Η ανάπτυξη των ψηφιακών δικτύων, σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξάπλωση του Διαδικτύου στις κινητές συσκευές, αναμένεται ότι θα δώσει μια σημαντική ώθηση στη διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία και κατ' επέκταση και στη διαφημιστική δαπάνη.

Τα μερίδια ανά μέσο το 2010

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μόλις ένα μήνα πριν από το κλείσιμο του έτους, η τηλεόραση και οι εφημερίδες παραμένουν -και εκτιμάται ότι θα παραμείνουν και στα επόμενα 2 χρόνια- τα ισχυρότερα διαφημιστικά μέσα και, μάλιστα, με διαφορά σε σχέση με τον «ανταγωνισμό».
Για τα 2010, το μερίδιο της τηλεόρασης αναμένεται να ανέλθει στο 40,72%.
Οι εφημερίδες θα παραμείνουν για μια ακόμη χρονιά το δεύτερο ισχυρότερο διαφημιστικό όχημα παγκοσμίως, αφού το μερίδιό τους αναμένεται να κινηθεί περί το 21,31%, ενώ το μερίδιο του Διαδικτύου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 13,88%. Τα περιοδικά αναμένεται να κινηθούν στο 9,7%, το ραδιόφωνο στο 7,1%, η υπαίθρια διαφήμιση στο 6,7% και το σινεμά στο 0,5%.

Στη χώρα μας, βάσει των μέχρι τώρα στοιχείων, οι εφημερίδες αναμένεται να βγουν σημαντικά ενισχυμένες από πλευράς μεριδίου, παρά την κρίση που διέρχεται η διαφημιστική αγορά. Το ποσοστό των εφημερίδων εκτιμάται ότι θα ανέλθει περί το 23%, σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με πέρυσι έναντι των άλλων τριών μέσων (πέρυσι ήταν στο 20%). Το μερίδιο της τηλεόρασης αναμένεται να κυμανθεί περί το 31%, των περιοδικών περί το 39% και του ραδιοφώνου στο 6,5%.

(Αναδημοσίευση απο nafteboriki.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...