Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Αφιέρωμα: Μέσα Επικοινωνίας, πορνογραφία και παγκοσμιοποίηση

Το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Ερευνητικό Πανεπιστήμιο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας (ΕΠΙΕΕ) έχουν ξεκινήσει την έκδοση του επιστημονικού περιοδικού «Ζητήματα Επικοινωνίας» με στόχο να συμβάλουν στην ανάπτυξη της μελέτης της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ στη χώρα μας.


Σε μια συγκυρία στην οποία οι πάντες ασχολούνται και αναφέρονται στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ, συχνά χωρίς το κατάλληλο επιστημονικό υπόβαθρο, η μελέτη της Επικοινωνίας, ενός πεδίου εξ ορισμού πολυεπιστημονικού, δεν είχε ως σήμερα την τύχη ή τη δυνατότητα να εκφραστεί στο πλαίσιο ενός επιστημονικού περιοδικού. Το τμήμα Επικοινωνίας και το ΕΠΙΕΕ επιδιώκουν να καλύψουν αυτήν την ανάγκη, καθιστώντας τα «Ζητήματα Επικοινωνίας» ένα βήμα για την έκφραση του έγκυρου επιστημονικού προβληματισμού και του δημόσιου διαλόγου.

Τα «Ζητήματα Επικοινωνίας» απευθύνονται στην ακαδημαϊκή κοινότητα, στους δημοσιογράφους, στους πολιτικούς και τους νέους ερευνητές. Όπως συνάγεται και από τον τίτλο, το περιοδικό έχει ως σκοπό όχι μόνο να συμβάλει στην ανάπτυξη και τη διατύπωση θεωρητικής σκέψης και ερευνητικής παραγωγής υψηλής ποιότητας, αλλά και να παρακινήσει μια ανταλλαγή ιδεών που θα εμπλουτίσει τη μελέτη του ευρύτερου φαινομένου της επικοινωνίας εντός του πολυδιάστατου πλαισίου της. Το πλαίσιο αυτό ορίζεται από την αλληλεπίδραση πολιτικών, οικονομικών, πολιτισμικών, κοινωνικών, τεχνολογικών, αισθητικών και ιστορικών παραμέτρων.

Τα «Ζητήματα Επικοινωνίας» δημοσιεύουν άρθρα στα ελληνικά και εκδίδονται δύο φορές τον χρόνο. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα καλύψει ένα επιστημονικό κενό, με βασικό κριτήριο την κριτική ανάλυση των επικοινωνιακών φαινομένων και θα εμπλουτίσει την κατανόησή μας για το πολυσύνθετο και πανταχόθεν βαλλόμενο πεδίο της Επικοινωνίας.

Τα άρθρα του αφιερώματος προσανατολίζονται προς δύο κατευθύνσεις, οι οποίες αλληλοσυνδέονται και παράλληλα αποτελούν συνιστώσες των σημερινών προκλήσεων που συναντούν οι πολίτες και οι καταναλωτές, η πολιτεία και η νομοθετική εξουσία, καθώς και οι άμεσα εμπλεκόμενοι «πρωταγωνιστές» της βιομηχανίας του σεξ. Οι κατευθύνσεις είναι οι ακόλουθες:Η αντιμετώπιση της πολύπλοκης και αντιφατικής πραγματικότητας της πορνογραφίας και του εμπορικού σεξ από τα Μέσα Επικοινωνίας, ο τρόπος με τον οποίο η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται, ενημερώνεται καθώς και χειραγωγείται, σε ό,τι σχετίζεται με τη βιομηχανία του σεξ, το κοινό ως καταναλωτής διαφορετικών μορφών εμπορικού σεξ και η σχέση του με τα Μέσα Επικοινωνίας και τέλος, ο τρόπος με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει και «ρυθμίζει» την κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.

Έκδοση: Καστανιώτη, 2010, Σελίδες: 144, Διαστάσεις: 17x24

Marketing Week (T. 1314)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...