Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

«Πράσινο» για έμμεση διαφήμιση στα κανάλια

Με καθυστέρηση ενός έτους εναρμονίζεται τελικά η ελληνική νομοθεσία με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία σχετικά με την παροχή οπτικοακουστικών μέσων.
Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα 109 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, ανοίγοντας έτσι πλέον το δρόμο και στα ελληνικά κανάλια να κάνουν χρήση της λεγόμενης τοποθέτησης προϊόντος. Δηλαδή, της λεγόμενης έμμεσης διαφήμισης. Από εδώ και στο εξής λοιπόν οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν τη δυνατότητα σε σίριαλ, τηλεταινίες αλλά και σε φιλμ, που μεταδίδουν, να συμπεριλαμβάνουν αναφορές ή να εμφανίζονται σε αυτά συγκεκριμένα προϊόντα κάτι που μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν. Το ίδιο ισχύει και για προγράμματα αθλητικού περιεχομένου ή ελαφράς ψυχαγωγίας.
Προβλέπεται βέβαια ότι από την
τοποθέτηση προϊόντος δεν πρέπει να επηρεάζεται ο προγραμματισμός και η συντακτική αξιοπιστία του μέσου, να μη δίδεται υπερβολική προβολή σε αυτά τα προϊόντα και να μην υπάρχει ευθεία προτροπή για την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊόντος σε προγράμματα που απευθύνονται σε ανηλίκους, ενώ απαγορεύεται σε οποιοδήποτε πρόγραμμα η τοποθέτηση προϊόντων καπνού, τσιγάρων, φαρμάκων, θεραπευτικών αγωγών που διατίθενται στη χώρα με ιατρική συνταγή, καθώς και σε κάθε άλλη περίπτωση που απαγορεύεται η τηλεοπτική διαφήμιση.
Με σχετική ρύθμιση τα κανάλια κατά τη μετάδοση τηλεταινιών (εξαιρούνται τα σίριαλ σε συνέχειες και τα ντοκιμαντέρ), κινηματογραφικών φιλμ και ειδησεογραφικών προγραμμάτων μπορούν να διακόπτουν για διαφημίσεις κάθε 30 λεπτά (αντί 45 λεπτά που είναι σήμερα), ενώ αυτό ισχύει και για τα παιδικά προγράμματα, η διάρκεια των οποίων υπερβαίνει τη μισή ώρα. Για τα υπόλοιπα προγράμματα εξακολουθεί να ισχύει το 20λεπτο, ενώ και ο συνολικός χρόνος διαφημίσεων ανά ώρα παραμένει στα 12 λεπτά.
Στο Π.Δ. 109 υπάρχουν επίσης ρυθμίσεις για την προστασία ανηλίκων, την αποτροπή πρόκλησης μίσους λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, πεποιθήσεων, εθνότητας, αναπηρίας, ηλικίας και σεξουαλικού προσανατολισμού, όπως και για την προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία, τις χορηγίες, τους ανεξάρτητους παραγωγούς, την προώθηση ευρωπαϊκών έργων κ.ά.
enimerosi24.gr

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...