Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Το αμερικανικό όνειρο του Μr Τod΄s


Ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε έγινε ο μεγαλομέτοχος των Saks

Φουντώνει η μάχη μεταξύ των εταιρειών που πουλάνε πανάκριβα είδη πολυτελείας καθώς προσπαθούν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά και τη «λάμψη» τους στα μάτια των καταναλωτών. Τον χορό των εξαγορών άνοιξε πριν από λίγες ημέρες ο ιθύνων νους της ιταλικής εταιρείας παπουτσιών Τod΄s, ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, που έγινε ο βασικός μέτοχος της αμερικανικής αλυσίδας πώλησης ειδών πολυτελείας Saks. Αμέσως μετά ανακοίνωσε την επέκτασή του με 25 καταστήματα στην Κίνα. Λίγες ημέρες μετά, ο επικεφαλής της LVΜΗ, της εταιρείας που ελέγχει μεταξύ των άλλων τη Louis Vuitton, την Ντομ Περινιόν και την Τag Ηeuer, ο Μπερνάρ Αρνό, εξαγόρασε ποσοστό της Ηermes Ιnternational. Τα ντιλ στα είδη πολυτελείας φαίνεται ότι μόλις άρχισαν και η συνέχεια αναμένεται ενδιαφέρουσα με «παίκτες» πασίγνωστα και πανάκριβα ονόματα.

Μέγα ντιλ από την Τod΄s


«Αξιοπρέπεια», «Καθήκον», «Διασκέδαση». Τα αρχικά γράμματα αυτών των τριών λέξεων (DDD, από το Dignita, Dovere, Divertimento στα ιταλικά) είναι χαραγμένα σε ειδική πλάκα στο Φάλκον, το ιδιωτικό τζετ του Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, του ιδιοκτήτη της ιταλικής εταιρείας παπουτσιών Τod΄s, αντικατοπτρίζοντας τη φιλοσοφία του. Η εταιρεία του είναι γνωστή για τα ομώνυμα παπούτσια που κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ιταλία και κοστίζουν πάνω από 300 ευρώ το ζευγάρι και γνώρισε τεράστια επιτυχία όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στην Αμερική όπου- όπως και στην Κίνα - πραγματοποιεί τώρα μεγάλη επέκταση.

 
Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Ντέλα Βάλε έγινε ο βασικός μέτοχος της αμερικανικής αλυσίδας πώλησης ειδών πολυτελείας Saks, με μερίδιο 19%, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον μεξικανό μεγιστάνα Carlos Slim που κατέχει το 16%. «Πρόκειται», λέει ο Ντέλα Βάλε, «για μεγάλη ευκαιρία καθώς η Saks είναι ένα ιστορικό σήμα στον χώρο των ειδών πολυτελείας με 45 καταστήματα διάσπαρτα σε όλες τις ΗΠΑ και τεράστια δυναμική ανάπτυξης».

Παράλληλα ο Ντέλα Βάλε πραγματοποιεί δυναμική επέκταση στην Κίνα όπου μέχρι τα τέλη του έτους θα έχει συνολικά 25 καταστήματα. Μάλιστα, δεν φοβάται καθόλου τους ανταγωνιστές καθώς πιστεύει στην ποιότητα των προϊόντων του. «Η ιδέα των προϊόντων που φέρουν την ένδειξη Μade in Ιtaly αποτελεί μέρος της κουλτούρας του», λέει- σύμφωνα με τη «Wall Street Journal»- ο στενός φίλος του και επικεφαλής της Γκούτσι από το 1995 έως το 2004 Ντομένικο Ντελ Σόλε.

Ο τόπος της επιτυχίας
Τη μεγαλύτερη επιτυχία μέχρι τώρα ο Ντέλα Βάλε την έχει γνωρίσει στις ΗΠΑ, ενώ και ο τρόπος που ζει δεν αφήνει αμφιβολία ότι ανήκει στο διεθνές τζετ σετ. Είναι οπαδός του αμερικανικού τρόπου ζωής και του αμερικανικού ονείρου, όπως σχολιάζει η αμερικανική εφημερίδα.

Ο Ντέλα Βάλε έχει πέντε πολυτελή σπίτια, πέντε Φεράρι κατασκευασμένες ειδικά γι΄ αυτόν και ένα ελικόπτερο για να τον μεταφέρει στη Φλωρεντία ώστε να παρακολουθεί ποδοσφαιρικά παιχνίδια- δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτόν ανήκει η Φιορεντίνα. Οταν όμως παίρνει το ιδιωτικό του τζετ και επισκέπτεται με τη γυναίκα του Μπάρμπαρα και τον νεώτερο γιο του Φιλίπο τη Νέα Υόρκη, τρώνε στα Τony Roma΄s και τα Ηooters. Αλλωστε ο 56χρονος επιχειρηματίας είναι περήφανος, όπως γράφει η «Wall Street Journal», για το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος γιος του, ο Εμανουέλε, μένει στη Νέα Υόρκη, παντρεύτηκε Αμερικανίδα και έχει δύο παιδιά. Είναι επίσης μεγάλος θαυμαστής της οικογένειας Κέννεντυ και μια μεγάλη ασπρόμαυρη φωτογραφία του πρώην προέδρου κοσμεί το γραφείο του στο εργοστάσιο της Τod΄s.
 
Η οικογένεια για τον άνθρωπο που ελέγχει το 65% της Τod΄s Group, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου, είναι από ό,τι φαίνεται πολύ σημαντική. Σε θέσεις κλειδιά της εταιρείας βρίσκονται ο αδελφός του Αντρέα και η εξαδέλφη του Μόνικα που ασχολείται με θέματα παραγωγής. Ο γιος του ο Εμανουέλε ασχολείται με το μάρκετινγκ. Ακόμη και ο 85χρονος πατέρας του ο Ντορίνο επισκέπτεται καθημερινά το εργοστάσιο.

Το διάσημο παπούτσι
Στα μέσα της δεκαετίας του ΄70, ο εικοσάχρονος τότε Ντέλα Βάλε είδε στη βιτρίνα ενός καταστήματος ένα παπούτσι που προοριζόταν για οδήγηση, κατασκευασμένο στην Πορτογαλία. «Ηταν μια περίοδος κατά την οποία όλοι κατασκεύαζαν προϊόντα για το αυτοκίνητο όπως καπέλα, γάντια και τέτοιου είδους παπούτσια, κάτι το οποίο δεν ήταν λογικό επειδή δεν χρειαζόταν κανείς αυτά τα πράγματα για να οδηγεί», λέει στη «Wall Street Journal». «Μου άρεσε όμως η ιδέα να προσεγγίσω τη φιλοσοφία κατασκευής αυτού του παπουτσιού σαν να ήταν γάντι», προσθέτει. Ετσι αγόρασε ένα ζευγάρι, το πήγε στην Ιταλία στο οικογενειακό εργοστάσιο και βελτίωσε το γνωστό σήμερα μοκασίνι Τod΄s, κατασκευάζοντάς το με υλικά άριστης ποιότητας και παραδοσιακές τεχνικές. «Κατασκευάσαμε ένα πραγματικό προϊόν για περπάτημα, που προορίζεται για όσους ζουν μια ζωή με γρήγορους ρυθμούς», θυμάται.

Φαίνεται ότι πέτυχε τον στόχο του γιατί τα παπούτσια του είναι γνωστά σε όλο τον κόσμο και τα έχουν φορέσει διασημότητες όπως ο μεγιστάνας της Φίατ Τζιάνι Ανιέλι, η Κάρλα ΜπρούνιΣαρκοζί, η ηθοποιός Γκουίνεθ Πάλτροου, ο Μάικλ Ντάγκλας και το μοντέλο Κέιτι Χόλμς, ενώ τις τσάντες του τις έχει προτιμήσει η πριγκίπισσα Νταϊάνα.

Και άλλα μεγάλα ντιλ στα είδη πολυτελείας
Τα ντιλ του Ντέλα Βάλε με τα αμερικανικά πολυκαταστήματα Saks και η επέκταση της Τod΄s στην Κίνα εντάσσονται στη γενικότερη κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στις εταιρείες πασίγνωστων ειδών πολυτελείας, οι οποίες μετά την κρίση αρχίζουν ξανά να επεκτείνονται δυναμικά. Οι ειδήσεις αυτές μάλιστα δεν γίνονται πρωτοσέλιδα μόνο όσον αφορά τη μόδα, αλλά βρίσκονται στην κορυφή και των επιχειρηματικών ειδήσεων.

Εκτός λοιπόν από τον Ντέλα Βάλε, τα φώτα της δημοσιότητας συγκέντρωσε την προηγούμενη εβδομάδα ένας άλλος Ευρωπαίος, Γάλλος αυτή τη φορά.

Πρόκειται για τον Μπερνάρ Αρνό, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της LVΜΗ, της εταιρείας που έχει μεταξύ των άλλων τις τσάντες Louis Vuitton, τις σαμπάνιες Ντομ Περινιόν και τα ρολόγια Τag Ηeuer. Ο Αρνό είναι ο έβδομος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο στη λίστα του «Φορμπς» για το 2010, με προσωπική περιουσία 27,5 δισ. δολάρια.

Το όνομά του έρχεται ξανά στη δημοσιότητα αφού η LVΜΗ εξαγόρασε έναντι 1,45 δισ. δολαρίων το 14,2% της Ηermes Ιnternational που είναι γνωστή, μεταξύ των άλλων, για τα μεταξωτά μαντίλια και τις τσάντες Βirkin και Κelly.

Η Ηermes είναι διάσημη για τις χειροποίητες τσάντες από εξωτικά δέρματα, για τις οποίες υπάρχει λίστα αναμονής που φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τα δύο χρόνια.

Ο Μπερνάρ Αρνό, παρά την εξαγορά, δεν ζητάει θέση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας που ελέγχεται από την οικογένεια Dumas και αρνείται ότι έχει στόχο την πλήρη εξαγορά του ανταγωνιστή του, τίποτε όμως δεν αποκλείει πιθανά νέα ντιλ στον χώρο, στον οποίο- από ό,τι φαίνεταιοι εξελίξεις τρέχουν.

(Αναδημοσίευση απο ta nea online)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...