Ευοίωνες είναι στην Ελλάδα οι προβλέψεις που αφορούν στην «κατανάλωση» των ΜΜΕ κάθε είδους, αφού οι πολίτες είτε αναζητούν ψυχαγωγία χαμηλού κόστους είτε περισσότερες ειδήσεις.
Σημαντική βελτίωση της εικόνας της αγοράς στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένουν τόσο οι μεγάλοι όμιλοι εταιρειών επικοινωνίας, όσο και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ΜΜΕ, διεθνώς.
Την ίδια ώρα στην Ελλάδα, η ιδιαίτερη κατάσταση που επικρατεί στην οικονομία της χώρας το τελευταίο εξάμηνο και επηρέασε και το χώρο των ΜΜΕ, παρέσυρε αναπόφευκτα τη διαφημιστική δαπάνη -κυρίως στα ηλεκτρονικά μέσα- και κατ΄ επέκταση αποτυπώθηκε -σε κάποιες περιπτώσεις έντονα- στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου στο πρώτο μισό του έτους.
Παρά ταύτα και ενώ οι εκτιμήσεις για τη διαφημιστική δαπάνη είναι συγκρατημένες, αντιστρόφως ανάλογες είναι οι προβλέψεις που αφορούν στην «κατανάλωση» των ΜΜΕ κάθε είδους, αφού οι πολίτες στρέφονται στα μέσα ενημέρωσης είτε αναζητώντας ψυχαγωγία χαμηλού κόστους είτε περισσότερες ειδήσεις σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί.
Φως στο βάθος του τούνελ
Στην αναθεώρηση προς τα επάνω των εκτιμήσεών τους για τη διαφημιστική δαπάνη διεθνώς σε ό,τι αφορά το 2010, έχουν προχωρήσει ήδη οι εταιρείες αναλύσεων, ενώ το εντυπωσιακό ύψος των κερδών που παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο του έτους ο μεγαλύτερος όμιλος εταιρειών επικοινωνίας παγκοσμίως, το WPP Group -αύξηση 36% των καθαρών προ φόρων κερδών-, υποδεικνύει ότι άρχισε να φαίνεται «φως στο βάθος του τούνελ», παρά τα προβλήματα
που ακόμα υπάρχουν στις ανεπτυγμένες διαφημιστικά και οικονομικά χώρες, τόσο της Ευρωζώνης, όσο και πέρα από τον Ατλαντικό. Θετικά αρχίζει να διαμορφώνεται η κατάσταση και σε επίπεδο ΜΜΕ. Το RTL Group, ο μεγαλύτερος όμιλος υπηρεσιών εκπομπής σε ολόκληρη την Ευρώπη -με δραστηριότητες στις περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης αλλά και εκτός αυτής, αφού περιλαμβάνει στις τάξεις του 43 τηλεοπτικούς σταθμούς, και 31 ραδιοφωνικούς- παρουσίασε υπερδιπλασιασμό των καθαρών κερδών του σε επίπεδο εξαμήνου ξεπερνώντας τα 257 εκατ. ευρώ.
Παρά ταύτα επισημαίνεται ότι η πλήρης εξομάλυνση της κατάστασης με επιστροφή στα επίπεδα των αυξήσεων του 2007 αναμένεται από το τέλος της επόμενης χρονιάς.
Στην Ελλάδα
Ουσιαστική αύξηση του ενδιαφέροντος για τις ειδήσεις καταγράφεται στη χώρα μας κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα αυξημένα εμφανίζονται και τα ποσοστά της τηλεθέασης των ψυχαγωγικών προϊόντων.
Τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών εθνικής εμβέλειας παρουσίασαν σημαντική αύξηση της τηλεθέασης, το φετινό καλοκαίρι που σε κάποια διαστήματα ξεπέρασε κατά μέσο όρο τους επιπλέον 150 χιλιάδες τηλεθεατές σε σχέση με το περσινό καλοκαίρι.
Επίσης, σημαντικά αυξημένα μερίδια τηλεθέασης παρουσίασε η ζώνη του prime time των καναλιών, με ορισμένα τηλεοπτικά προγράμματα να παρουσιάζουν ποσοστά υψηλότερα από αυτά που πέτυχαν τον περσινό χειμώνα αρκετές τηλεοπτικές σειρές και μάλιστα σε καθημερινή βάση.
Μάλιστα η εξέλιξη αυτή έδειξε ότι η επένδυση σε τηλεοπτικό πρόγραμμα την καλοκαιρινή περίοδο -ειδικά δεδομένων των συνθηκών- δεν είναι χαμένη υπόθεση για τους τηλεοπτικούς σταθμούς και ενδεχομένως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί περαιτέρω.
phgh: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου