Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Απειλή για τα λεξικά το Διαδίκτυο;

Η Oxford University Press, εκδότης του γνωστού λεξικού της αγγλικής γλώσσας, δήλωσε ότι, δεδομένης της προτίμησης των ατόμων να χρησιμοποιούν την online έκδοση, θεωρείται αβέβαιη η κυκλοφορία της επόμενης έντυπης έκδοσης του.
Η ψηφιακή έκδοση του λεξικού δέχεται περισσότερες από δύο εκατομμύρια επισκέψεις το μήνα από συνδρομητές που πληρώνουν το ποσό των 295 δολαρίων το χρόνο. Αντίθετα, η έντυπη έκδοση, που φτάνει τους είκοσι τόμους και κοστίζει 1.195 δολάρια, έχει πουλήσει συνολικά 30.000 αντίτυπα.
Πρόκειται για ακόμη ένα σημάδι ότι η ταχύτητα και η ευκολία χρήσης τέτοιων υπηρεσιών στο Ίντερνετ απειλούν τις αντίστοιχες έντυπες εκδόσεις. Η Google και η Wikipedia είναι πολύ πιο δημοφιλή ερευνητικά εργαλεία από την Britannica, ενώ δεκάδες δωρεάν λεξικά βρίσκονται στη διάθεση των χρηστών, όχι μόνο στους υπολογιστές, αλλά και σε φορητές συσκευές, όπως το iPhone. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται με τέτοια ταχύτητα, που εκτιμάται ότι
όταν οι λεξικογράφοι τελειώσουν την αναθεώρηση της τρίτης έκδοσης του, είναι αμφίβολο αν τελικά θα εκτυπωθεί.
«Παρατηρούμε αυξημένη ζήτηση της διαδικτυακής έκδοσης», αναφέρει σε δήλωση η Oxford University Press. «Ωστόσο, η έντυπη έκδοση θα ληφθεί σοβαρά υπόψη υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει επαρκής ζήτηση». Ο Νάιτζελ Πόρτγουντ, διευθύνων σύμβουλος του εκδοτικού οίκου, δήλωσε σε συνέντευξη του ότι θεωρεί αμφίβολη την εκτύπωση της νέας έκδοσης του λεξικού. Το σχόλιο του αναφέρεται στην πλήρη έκδοση του έντυπου λεξικού, αν και, όπως σημείωσε, οι διαδικτυακές εκδόσεις επηρεάζουν τις πωλήσεις και των μικρότερων λεξικών.
Φυσικά είναι πολύ νωρίς ακόμη για να προδικάσει κάποιος την εξαφάνιση των έντυπων λεξικών λόγω των ψηφιακών τους εκδοχών. Α σχολεία εξάλλου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν έντυπα λεξικά, ενώ η ζήτηση του μπέστ-σέλερ, Advanced Learner's Dictionary, είναι υψηλή στους μη αγγλόφωνους μαθητές.
Ο Μπεν Ρόμπινσον, συγγραφέας στο Λονδίνο, και κάτοχος μιας μικροσκοπικής έκδοσης του λεξικού του Oxford Press που προϋποθέτει τη χρήση μεγεθυντικού φακού για να διαβαστεί, ανατρέχει στις σελίδες του όλο και πιο αραιά. Αντίθετα ανατρέχει στο λεξικό του iPhone, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιεί τη διαδικτυακή έκδοση του Oxford English Dictionary, όταν αναζητά την πλήρη ιστορία ή περισσότερες ερμηνείες για κάποια λέξη.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα της διαδικτυακής έκδοσης του λεξικού είναι ότι καθιστά ευκολότερο για τον εκδότη να ενημερώσει το περιεχόμενο με νέες λέξεις ή τον εμπλουτισμό όσων υπάρχουν ήδη. Το λεξικό της Oxford University Press εκδόθηκε για πρώτη φορά σε μέρη, ξεκινώντας το 1884. Συνέχισε να αναπτύσσεται για δεκαετίες, μέχρι το 1928. Η σημερινή του έκδοση περιέχει 291.500 ερμηνείες λέξεων και 2,4 εκατομμύρια αναφορές ως πηγές.
kathimerini.gr με πληροφορίες Associated Press
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...