Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Πόσο ζημιογόνα είναι τα smartphones όταν δεν τα έχεις;

Image representing iPhone as depicted in Crunc...Image via CrunchBase

Πως είναι δυνατόν να ονομάζεσαι Nokia, να χαρακτηρίζεσαι ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων με το μερίδιο αγοράς, μάλιστα, να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα και παρ' όλα αυτά όλοι οι αναλυτές να θεωρούν θετική την είδηση ότι αναζητείται διευθύνων σύμβουλος; Ή πως είναι δυνατόν ένας κολοσσός στο χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων όπως η LG να καταφέρνει να διατηρεί τα μερίδια αγοράς της στο χώρο των κινητών τηλεφώνων και να τα αυξάνει έστω και οριακά, παρ' όλα αυτά η πορεία του συγκεκριμένου τομέα να έχει ως αποτέλεσμα όλος ο όμιλος να γράφει ζημίες; Και όμως και οι δύο περιπτώσεις είναι πραγματικές και αφορούν εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων. Κοινός παρονομαστής για τη Nokia και την LG είναι ότι μπορεί να πηγαίνουν πολά καλά στα low και mid-end κινητά, στο hi-end, όμως, και δη στα smartphones με οθόνη αφής δεν τα έχουν καταφέρει καθόλου καλά.
Οι περιπτώσεις των δύο εταιρειών είναι, πάντως, λίγο διαφορετικές. Η Nokia στηρίζει το Symbian OS, πολύ απλά επειδή είναι το δικό της λειτουργικό σύστημα, αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι τα καλύτερα δυνατά. Για τις mid end συσκευές, πρόκειται για ένα εξαιρετικό λειτουργικό σύστημα, όταν, όμως, οι απαιτήσεις αυξάνονται και μπαίνει στη μέση και η αφή, τότε υπάρχει πρόβλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα κινητά με οθόνη αφής της Nokia δεν πήγαν και τόσο καλά από εμπορικής απόψεως με εξαίρεση το 5800 που είναι mid-end συσκευή. Με τις Apple, Samsung, HTC και RIM να ενισχύουν την γκάμα τους στα smartphones, το επερχόμενο Ν8 είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τους Φινλανδούς. Η συσκευή είναι αρκετά καλή αλλά αν δεν υπάρχουν εφαρμογές στο Ovi Store, τότε θα υπάρξει πρόβλημα. Ίσως γι' αυτό και η αλλαγή επικεφαλής να αποκτά ιδιαίτερη σημασία αυτή την περίοδο.
Η LG είναι μία διαφορετική περίπτωση. Σε μία αγορά όπου απ' ότι φαίνεται αυτό που μετρά είναι η πλατφόρμα και το Google Android εξελίσσεται στο αντίπαλο δέος της Apple, η LG δεν έχει πάρει τις οριστικές αποφάσεις της. Ούτε έχει “παίξει” δυνατά με τα smartphones της. Η επόμενη “ναυαρχίδα” της πρόκειται να διατεθεί το φθινόπωρο στην καλύτερη περίπτωση και μέχρι τότε δεν έχει συσκευή για να κάνει “παιχνίδι” όταν η Samsung έχει ήδη βγάλει το Galaxy S, η HTC έχει πλήρη γκάμα και, φυσικά, υπάρχει το iPhone 4. Καλά τα Prada και τα Armani κινητά, αλλά χρειάζεται επειγόντως κάτι πολύ δυνατό, διαφορετικά υπάρχει πρόβλημα.
Πάντως, αυτή που πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα είναι η Microsoft. Με την HP να αποφασίζει να παίξει με το WebOS της Palm, τις HTC, Motorola και Samsung να βλέπουν ότι το Android πάει καλά, η Microsoft μένει από συμμάχους. Και το κινητό τηλέφωνο μπορεί να αποτελέσει “δούρειο ίππο” για τη Google για το χώρο των “κανονικών” προσωπικών υπολογιστών.

Πηγή: telecomnews.gr
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...