Η επιλογή «Dislike» στο Facebook είναι μία κακόβουλη εφαρμογή που εκμεταλλεύεται την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, αποκτά πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα και χρεώνει τα κινητά τηλέφωνα των χρηστών.
Σύμφωνα με την εταιρεία ασφάλειας υπολογιστών Sophos, δεκάδες χιλιάδες άτομα έχουν κλικάρει συνδέσμους για την εγκατάσταση της εφαρμογής Dislike. Οι δημιουργοί της φαίνεται
ότι εκμεταλλεύονται το αίτημα πολλών χρηστών για ένα τέτοιο επίσημο κουμπί στο Facebook. Η εφαρμογή υποτίθεται ότι προσφέρει την αντίθετη λειτουργία από το επίσημο κουμπί «I Like» και επιτρέπει στους χρήστες να δηλώνουν ποια μηνύματα, σύνδεσμοι, βίντεο και φωτογραφίες δεν τους άφησαν ικανοποιημένους.
Οι χρήστες αρχικά δέχονται αυτόματα μηνύματα από προφίλ των φίλων τους, τα οποία τους συνιστούν να εγκαταστήσουν το κουμπί. Αν ακολουθήσουν το σύνδεσμο, καλούνται να συμπληρώσουν πρώτα ένα ερωτηματολόγιο έρευνας αγοράς, το οποίο ζητά μεταξύ άλλων τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του χρήστη και τον δεσμεύει να εγγραφεί σε υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας που κοστίζει 5 δολάρια το μήνα. Επιπλέον, αποκτά πρόσβαση στις δημόσιες πληροφορίες του προφίλ και σε άλλα προσωπικά δεδομένα. Δημοσιεύει δε αυτόματα ενημερώσεις που ενθαρρύνουν και άλλους χρήστες να την εγκαταστήσουν.
Από τη μεριά τους, οι υπεύθυνοι του Facebook προειδοποιούν τους χρήστες να μην ακολουθούν ύποπτους συνδέσμους ακόμα κι αν εμφανίζονται σε μηνύματα από φίλους.
Προστατευτείτε... στο facebook
«Όπως πολλές απάτες στο Facebook, η επιλογή «dislike» πέτυχε επειδή οι άνθρωποι είναι εύπιστοι» υποστηρίζει ο Jared Newman σε άρθρο του στο PC World. Εξετάζοντας την έκθεση της Sophos για το Facebook, ανακαλύπτει κανείς κι άλλες παρόμοιες απάτες. «Αναγνωρίζοντας κανείς αυτές τις ‘κόκκινες σημαίες’ δεν θα ξεγελαστεί ξανά» τονίζει ο Jared Newman.
Το πρώτο πράγμα που βοηθάει είναι να βλέπει κανείς με λίγο σκεπτικισμό τα post των φίλων του στην κατάσταση ενημέρωσης. Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στην κατάσταση ενημέρωσης ενός μηνύματος, στο κάτω μέρος, μπορεί κανείς να δει το χρόνο που έχει παρέλθει από την εγγραφή του post και τον τρόπο που παραδόθηκε. Εάν το post προέρχεται από το διαδίκτυο, αναγράφει «via Facebook». Αν πρόκειται για μία ενημέρωση που αφορά την πρόοδο κάποιου στο Mafia War, τότε δίπλα θα αναγράφετε «via Mafia Wars Game».
Στην περίπτωση του «dislike» η πηγή αναγράφει «The Official Dislike Button», χρησιμοποιεί δηλαδή δική της εφαρμογή (application) για την αποστολή μηνυμάτων. Η επιλογή «Like» του Facebook όμως δεν διαθέτει δική της εφαρμογή, επομένως μία επίσημη επιλογή «dislike» δεν θα έπρεπε να διαθέτει επίσης.
Κάποια από τα applications πάντως προδίδονται εύκολα καθώς στέλνουν τους χρήστες σε εξωτερικές ιστοσελίδες. Το «dislike» για παράδειγμα στέλνει τους χρήστες σε ιστοσελίδες όπως η fbdislikeit.info. Κάθε φορά που ένας χρήστης στέλνεται σε μια εξωτερική ιστοσελίδα προκειμένου να εγκαταστήσει κάτι στο Facebook, πρέπει να αποφύγει να το κάνει όταν η πηγή δεν είναι αξιόπιστη, ιδιαιτέρως μάλιστα όταν η πηγή υποστηρίζει ότι πρόκειται για επίσημη λειτουργία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η τέχνη του σύγχρονου marketing
Το digital αλλάζει το direct Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...
-
Ανακοινώθηκε η διάθεση της νέας δοκιμαστικής [beta] έκδοσης του Skype, το...
-
MyShoe.gr www.myshoe.gr Παπούτσια και μόνο παπούτσια. Εκτός των άλλων θα βρείτε πολύχρωμες γαλότσες, μπότες και μπαλαρίνες. Κατηγορίες προϊό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου