Image Γ Getty Images via @daylife
Έντονο προβληματισμό έχω για το μέλλον των media agencies όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παντού σ' όλο τον κόσμο και εννοώ το μέλλον του επιχειρηματικού μοντέλου που φαίνεται ότι οι εξελίξεις το ξεπερνούν. Με δύο λέξεις το μοντέλο εσόδου μέχρι τώρα βασιζόταν σε κάποιο ποσοστό αμοιβής (commision) ,σε "άλλες πηγές εσόδου" που βασιζόταν στην λειτουργία των media agencies ως traders.Τέλος η κάθε προσπάθεια για ανάπτυξη νέας υπηρεσίας (δες digital) ήταν /είναι είτε ζημιογόνος είτε με πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους . Αποτέλεσμα οι εταιρείες δεν επένδυαν σε προσωπικό,έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογίας άρα δεν οδηγούσαν τις εξελίξεις και αυτό πυροδοτεί ένα φαύλο κύκλο μη-ανάπτυξης .Το μέλλον χρειάζεται μια νέα προσέγγιση δραματικά διαφορετική .Σκεφτείτε μόνο το συγκεκριμένο μοντέλο και την εφαρμογή του ας πούμε στα social networks. Πάρτε ένα παράδειγμα όπου ο διαφημιζόμενος Χ θέλει να κάνει κάτι στο facebook . Με το παλιό μοντέλο θα πρέπει να πληρώσει τον διαφημιστή του ένα ποσοστό επί κάποιου ποσού που θα επενδύσει στο συγκεκριμένο μέσο .Όμως πολλά από αυτά που μπορούν να γίνουν στο facebook είναι χωρίς κόστος .Από την άλλη για να κάνεις κάποια ουσιαστικά πράγματα στο συγκεκριμένο S.N θέλεις εμπειρία ,ιδέες και χρόνο και αυτά δεν τα "πληρώνεται" το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο .
Θα αναπτύξω αύριο την δική μου θέση για το τι μέλλει γενέσθαι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου