Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Διεθνής αντίδραση για το πλαίσιο υπαίθριας διαφήμισης στην Ελλάδα

Την έντονη ανησυχία του εξέφρασε με σχετική επιστολή του στους αρμόδιους με το θέμα υπουργούς της ελληνικής κυβέρνησης, ο Διεθνής Οργανισμός Υπαίθριας Διαφήμισης F.E.P.E. (International Federation of Outdoor Advertising), με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της υπαίθριας διαφήμισης στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα το έγγραφο εστάλη στους υπουργούς Επικρατείας Χ. Παμπούκη, Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Δ. Ρέππα, τους υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς των ως άνω υπουργείων καθώς και το γενικό γραμματέα Περιφέρειας Αττικής Ηλ. Λιακόπουλο, με κοινοποίηση στις Ενώσεις ΕΡΜΗΣ της υπαίθριας διαφήμισης, Ε.Δ.Ε.Ε. και Σ.Δ.Ε.
Όπως ειδικότερα αναφέρει στην επιστολή ο πρόεδρος του διεθνούς Οργανισμού κ. Christian Kauter «θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μη δοθεί άμεσα λύση στα θέματα που έχουν προκύψει και τα οποία σχετίζονται με τη βιωσιμότητα ενός ολόκληρου επιχειρηματικού κλάδου, αλλά και τη διατήρηση του νόμιμου δικαιώματος της διαφήμισης στα υπαίθρια μέσα στην ελληνική επικράτεια».


Ο Οργανισμός έχει μελετήσει εκτενώς την κείμενη ελληνική νομοθεσία και στη σχετική επιστολή προς τα μέλη της κυβέρνησης, διαπιστώνεται ότι στη συγκεκριμένη νομοθεσία περιλαμβάνονται όροι και προδιαγραφές που δεν ισχύουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. ότι για να επιτραπεί τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων σε κοινόχρηστα πεζοδρόμια, απαιτείται να έχουν ελάχιστο πλάτος τα πέντε μέτρα, διαστάσεις οι οποίες, όπως παρατηρεί και ο F.E.P.E., δεν έχουν τα πεζοδρόμια των πόλεων στην Ελλάδα, όπως και των περισσότερων πόλεων σε όλο τον κόσμο.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην Ελλάδα ισχύει από το 2003 ένα ασφυκτικό και μη ρεαλιστικό κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο περιγράφει τους όρους και τις προδιαγραφές για την τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων με τρόπο που καθιστά απαγορευτική την οποιαδήποτε νόμιμη ύπαρξη του μέσου της εμπορικής υπαίθριας διαφήμισης, με αποτέλεσμα να καταργούνται παντελώς, διεθνώς αναγνωρισμένα δικαιώματα όπως η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και η προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού στο επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και η χρήση ενός παραδοσιακού και παγκοσμίως χρησιμοποιούμενου διαφημιστικού μέσου.
Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω, ο Διεθνής Οργανισμός υποστηρίζει ότι η ανάγκη για αναθεώρηση του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου που αφορά στην εμπορική Υπαίθρια Διαφήμιση στην Ελλάδα είναι πλέον άμεση και καθιστά κατεπείγουσα την ανάγκη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή ρεαλιστικών, σύγχρονων και υπεύθυνων νέων προδιαγραφών, που θα εναρμονίζονται τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η επιστολή ολοκληρώνεται με πρόταση προς την ελληνική κυβέρνηση, αφού ο Διεθνής Οργανισμός F.E.P.E., τίθεται στη διάθεση της ελληνικής πολιτείας, για την παροχή εμπειρίας, τεχνογνωσίας και σχετικών μελετών για όλα τα θέματα που άπτονται της δημιουργίας ενός σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου για την τοποθέτηση υπαίθριων διαφημιστικών μέσων, στο οποίο βέβαια είναι διεθνώς προβλεπόμενα και ενσωματωμένα τα θέματα της κυκλοφοριακής ασφάλειας και της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2010
Θυμάστε την επίσκεψη του κου Decaux στην Ελλάδα.... φαίνετε οτι φέρνει αποτελέσματα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...