Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Η νεα εποχή μέρος 2ον

Πριν από κάποιες μέρες περιέγραψα τον προβληματισμό μου για το μέλλον των media agencies αν συνεχίσουν να δουλεύουν μ' ένα business model που έρχεται απο την δεκαετία του 70 και εφαρμόζεται ακόμα και τώρα σε όλο τον κόσμο.

Είχα πει ότι θα τοποθετηθώ  πάνω στο μελλοντικό busness model για το πώς τα media agencies μπορούν να παράγουν ξανά υπεραξία και άρα κέρδος .Αν μπορούσα να συνοψίσω σε μία φράση την άποψη μου τότε θα έλεγα ότι τα media agencies πρέπει να βρουν τρόπο να πληρώνονται για τα λεφτά που "παράγουν" και όχι για τα λεφτά που "σώζουν".Με άλλα λόγια πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στο επιχειρηματικό αποτέλεσμα που παράγουν και όχι στις χαμηλότερες τιμές και τις εκπτώσεις . Η χαμηλή τιμή είναι comodity  και δεν έχει καμία πιθανότητα να παράγει κάτι περισσότερο ποτέ ξανά.
  Το μεγάλο κλειδί είναι η τεχνολογία ,είναι η καρδιά στις εξελίξεις που συμβαίνουν τόσο στον κόσμο του καταναλωτή όσο και στον κόσμο των επιχειρήσεων.Για αυτό η τεχνολογία πρέπει να λάβει κεντρική θέση στο media agency του σήμερα .Και αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο .Αντίθετα βλέπομαι εταιρείες τεχνολογίας π.χ Microsoft, Google κλπ να μετατρέπονται σε media agencies.
  Οι εξελίξεις δεν θα περιμένουν και τα μεγάλα διαφημιστικά group πρέπει να δράσουν άμεσα.
Τελειώνοντας και επειδή το θέμα είναι μεγάλο συνοπτικά για μένα τρεις είναι οι πυλώνες που θα πρέπει τα media agencies να στηρίξουν την ύπαρξη τους στο μέλλον.
  1. Το βασικό έσοδο θα πρέπει να στηρίζεται στον χρόνο και στην τεχνογνωσία/τεχνολογία που προσφέρουν στον πελάτη .
  2. Το επιπλέον bonus/ αμοιβή θα πρέπει να συνδέεται κατευθείαν με τα επιχειρηματικά αποτελέσματα που φέρνουν.
  3.   Θα πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτουν βαθιά γνώση για τον καταναλωτή,data analytics και τεχνολογικές πλατφόρμες που δουλεύουν και παράγουν αποτελέσματα.



Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...