Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Τα ψηφιακά MME «δείχνουν» τη διέξοδο από την κρίση


(Αναδημοσίευση απο "Ε" 29.04)

Οι Ελληνες επιχειρηματίες των ψηφιακών ΜΜΕ και οι καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου των καναλιών έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται και να αποδέχονται ότι οι ψηφιακοί σταθμοί διευρύνουν την ποικιλομορφία και την ποιότητα των τηλεοπτικών προγραμμάτων. Η επιστημονική μελέτη της Info-Communication Research Society (ICRS) «Ψηφιακό Περιεχόμενο, Επενδύσεις και Συναλλαγές στην Εποχή της Πολιτισμικής και Οικονομικής Κρίσης» επισημαίνει ότι οι επενδύσεις στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελούν προϋπόθεση και όχι επιλογή για την ανάπτυξη των Ψηφιακών ΜΜΕ (ΨΜΜΕ). Ειδικότερα, η μελέτη αναφέρει ότι τόσο η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού όσο και οι επενδύσεις σε ανθρώπους με εξειδικευμένη γνώση αποτελούν τους καθοριστικούς παράγοντες για να προσδιοριστούν οι νέοι εμπορικοί ορίζοντες ανάπτυξης των καναλιών.

Το εμπορικό τοπίο του κυβερνοχώρου αναπτύσσεται τάχιστα. Οι επιχειρηματίες των παραδοσιακών ΜΜΕ που δεν συντονίζονται με τον ρυθμό των εξελίξεων της ψηφιακής τεχνολογίας και των επενδυτικών δραστηριοτήτων στα ΨΜΜΕ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας στην αγορά της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης. Συνεπώς, ο δεκάλογος των «επενδύσεων με μέλλον» στα ψηφιακά ΜΜΕ την εποχή της πολιτισμικής και οικονομικής κρίσης συγκροτείται από τις ακόλουθες θέσεις:


1. Αποδοχή της ψηφιακής πραγματικότητας με συγκεκριμένες επενδυτικές προτάσεις.
2. Διαμόρφωση στρατηγικών για την ανάπτυξη: α) των υποδομών τους, β) της ποιότητας προγραμμάτων, γ) της αξιοπιστίας των πληροφοριών και δ) της εκπαίδευσης του προσωπικού.
3. Αναδιάρθρωση του εσωτερικού συστήματος παραγωγής, διαχείρισης και μετάδοσης του περιεχομένου των ΜΜΕ.
4. Διαπραγμάτευση των νέων κανόνων ρύθμισης για την παραγωγή, διαχείριση και μετάδοση του ψηφιακού περιεχομένου.
5. Ενσωμάτωση τεχνολογικών προδιαγραφών που επιταχύνουν την ψηφιακή μετάλλαξη.
6. Νομική και κανονιστική διαπραγμάτευση της ψηφιακής τους παραγωγής και μετάδοσης.
7. Αξιολόγηση των συστημάτων διαχείρισης και μετάδοσης των προγραμμάτων με βάση τις νέες συνθήκες.
8. Συνεργασία με εξειδικευμένες επιχειρήσεις σε τομείς παραγωγής, διαχείρισης και προώθησης ψηφιακού περιεχομένου.
9. Ταξινόμηση των επενδυτικών προτεραιοτήτων στις τοπικές, εθνικές, περιφερειακές και παγκόσμιες αγορές.
10. Μετάλλαξη των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών από ΜΜΕ σε Ψηφιακά ΜΜΕ (ΨΜΜΕ).
Γ. Γκαντζιάς είναι αν. καθηγητής Πολιτισμικής Διαχείρισης - Νέων Τεχνολογιών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (ggantzias@aegean.gr).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...