Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από Zara

Κόντρα στο ρεύμα και παρά την αρνητική δημόσια εικόνα που προβάλλουν επίμονα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης για την ελληνική οικονομία, ο ισπανικός όμιλος Inditex δείχνει και έμπρακτα την εμπιστοσύνη του στην προοπτική ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας παραμένοντας συνεπής στο επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα. 

Έτσι για το 2010 προγραμματίζει τη λειτουργία δέκα νέων καταστημάτων Zara σε περιοχές ανά την Ελλάδα που θα φιλοξενήσουν τα επώνυμα προϊόντα της. Από το 1992 που ο όμιλος έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά έχει γίνει αποδέκτης πολλαπλών μηνυμάτων ως προς την επεκτατική πολιτική που εφαρμόζει. 


Η διοίκηση του ομίλου στην Ελλάδα υπό την καθοδήγηση τα τελευταία χρόνια του διευθύνοντος συμβούλου Ηλία Μάλαμα, χρεώνεται την επιτυχία της λειτουργίας συνολικά 160 καταστημάτων πανελλαδικά με τα σήματα Zara, Bershka, Massimo Dutti και Pull & Bear. 

Πολλοί ανταγωνιστές βιάστηκαν να σχολιάσουν το κλείσιμο της φίρμας Bershka στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, ή τις αλλαγές σε κάποια άλλα σημεία λιανικής ως επιλογές που δεν άντεξαν στον ανταγωνισμό. Από την πλευρά της εταιρείας οι κινήσεις αναδιάρθρωσης αποτελούν καθημερινή μάχη ώστε ο όμιλος, που πρωτοστατεί στην ελληνική λιανική ένδυσης, να δίνει τα μηνύματα των καιρών. 

Παρά τις αρνητικές προβλέψεις των ειδικών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας η διοίκηση προγραμματίζει μέχρι το τέλος του 2010 τη λειτουργία δέκα νέων καταστημάτων. Μεταξύ άλλων έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσουν στην πρωτεύουσα, στο metro mall της Βουλιαγμένης, στη Θεσσαλονίκη και στα Ιωάννινα. 

Διαπιστώνοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά ακόμη και στο χώρο του retail, και παρά το γεγονός ότι είναι από τους λίγους τομείς που εισπράττει ρευστό, ο Ηλίας Μάλαμας, διευθύνων σύμβουλος της Inditex στην Ελλάδα, προβλέπει ότι η ελληνική αγορά θα βιώσει ακόμη δυσκολότερες μέρες από τις αρχές του ερχόμενου χρόνου. 

Όσον αφορά την πορεία του ομίλου στην Ελλάδα, ο ίδιος προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2010 τα έσοδα θα κυμανθούν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, γεγονός που οφείλεται και στην επεκτατική πολιτική που εφαρμόζει η επιχείρηση. 

Σχολιάζοντας την πολιτική των ενοικίων κρίνει και ο ίδιος πως σε αρκετές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες έχουν συμπεριφερθεί κατά τρόπο υπερβολικό ως προς το ύψος του ζητούμενου μισθώματος, γεγονός που οδήγησε και τον ισπανικό όμιλο να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να επανεξετάσει ακόμη και συμβόλαια που βρίσκονται σε ισχύ. 

«Είμαστε από τους leaders στην αγορά και θεωρούμε υποχρέωση να επιλέξουμε τη διαδικασία της επαναδιαπραγμάτευσης όπου ήταν αναγκαίο, δίνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο το παράδειγμα. 

Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό και την ύφεση αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες με ποιοτικά προϊόντα, με είδη πολυτελείας τα οποία προσφέρουμε έως και 70% φθηνότερα, και με πρωτότυπα σχέδια που απευθύνονται σε ένα ευρύτατο κοινό. 

Χαρακτηριστικό της πολιτικής του ισπανικού ομίλου είναι το ελάχιστο διάστημα που μεσολαβεί από τον σχεδιασμό, την κατασκευή ως την παράδοση νέων μοντέλων που του δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της». 

Στην Ελλάδα η διοίκησή της είχε επιδιώξει να συνεργαστεί με την επιχειρηματική κοινότητα ώστε βιοτεχνίες της Βορείου Ελλάδος να αναλάβουν φασόν για λογαριασμό της την παραγωγή ορισμένων ειδών, εντούτοις το εγχείρημα δεν τελεσφόρησε. Και ο λόγος ήταν ότι στα πρώτα κιόλας βήματα της συνεργασίας ορισμένοι επιχειρηματίες φρόντισαν να «κοπιάρουν» τα ρούχα και να τα διοχετεύσουν στην ελληνική αγορά.

Πωλήσεις μέσω Διαδικτύου και εφαρμογή iPad 

ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ μια ακόμη καινοτομία στους πελάτες του, ο ισπανικός όμιλος θα πουλά τα προϊόντα Zara μέσω Διαδικτύου στις ίδιες τιμές που πωλούνται στα καταστήματα από τις αρχές του ερχόμενου μήνα και σε χώρες όπως οι Αυστρία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Ολλανδία και Λουξεμβούργο, διευρύνοντας έτσι το πελατολόγιό του.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο η εταιρεία πουλά τα είδη της μέσω μιας ιστοσελίδας προσβάσιμης από υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Όσο για την ελληνική αγορά δεν υπάρχει επί του παρόντος ανάλογη πρόβλεψη. Παρά τη γενικευμένη διεθνή ύφεση, ο όμιλος εφαρμόζοντας διεθνώς επεκτατική πολιτική αύξησε τις καθαρές πωλήσεις κατά 14% φτάνοντας στα 5,5 δισ. ευρώ και την κερδοφορία του στα 628 εκατ. ευρώ. Οι αγορές της Ασίας και της Ινδίας αποτέλεσαν τονωτική ένεση στα οικονομικά αποτελέσματα, καθώς συνεισφέρουν το 15% των συνολικών πωλήσεων του ισπανικού ομίλου. 

Όπως δημοσιεύθηκε στην «Ι» το Σάββατο 30/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...