Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Ασκήσεις επί χάρτου για τα κανάλια…

Mε πυξίδα τη διαφημιστική δαπάνη
 
Με πυρετώδεις ρυθμούς τα ιδιωτικά κανάλια προγραμματίζουν τη θερινή, αλλά και την επόμενη τηλεοπτική περίοδο για την οποία η πρόβλεψη επί των διαφημιστικών εσόδων έχει νέο αρνητικό πρόσημο.
Με το συνολικό τζίρο των τηλεοπτικών καναλιών να βρίσκεται σε επίπεδα 1997 και να μην ξεπερνά τα 420 εκατ. ευρώ, είναι πολύ πιθανό την επόμενη σεζόν οι εισροές να μην αγγίξουν καν τα 320 εκατ. ευρώ, όσα περίπου εισπράττει ετησίως η ΕΡΤ από το ανταποδοτικό τέλος. Ανάλογη είναι και η πορεία της διαφημιστικής δαπάνης στο σύνολο των Μέσων καθώς μέσα σε 4 χρόνια (από το 2008 μέχρι σήμερα) χάθηκαν από τα ταμεία της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και του Τύπου 1.074.835.000 ευρώ.
Στην τηλεοπτική σκηνή τα κανάλια αναμένουν τις κινήσεις του Mega προκειμένου να προχωρήσουν τον προγραμματισμό τους. Το Mega έχει αποφασίσει να...



μη μειώσει τον αριθμό των εγχώριων σήριαλ και να βγάλει τελικά την επόμενη σεζόν τέσσερις σειρές. Εκτός από τους «Βασιλιάδες» θα συνεχίσουν το «Πίσω στο σπίτι», ενώ το «πράσινο φως» φαίνεται πως θα πάρει και η «Κλινική περίπτωση». Οι υπεύθυνοι του καναλιού μάλιστα, σκέφτονται να βγάλουν ακόμα μία ελληνική σειρά τον Ιανουάριο του 2013.
Στα οικονομικά, προκρίνεται το μοντέλο της οικονομικής ενίσχυσης μέσω των μετόχων και δια της έκδοσης ομολογιακού δανείου για τη συνολική άντληση 25 εκατ. ευρώ (10+15 εκατ. ευρώ). Ωστόσο το κανάλι θα εξαρτήσει τη βιωσιμότητά του απόλυτα από τη διαφήμιση. Μέχρι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίοι οι δύο βασικοί μέτοχοι, ΔΟΛ και Πήγασος έχουν ήδη καταβάλει χρήματα σε ειδικό λογαριασμό για  τις ανάγκες ρευστότητας τους επόμενους μήνες. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης Γενικής Συνέλευσης οι Στ. Ψυχάρης και Φ. Μπόμπολας δεσμεύτηκαν δια των εκπροσώπων τους (Ουρανία Νιάτσου και Παναγιώτης Ψυχάρης, αντίστοιχα) πως θα συμμετάσχουν στην αύξηση του κεφαλαίου και πως θα διατηρήσουν αναλλοίωτα τα ποσοστά τους (Πήγασος: 26,82% – ΔΟΛ: 22,11%) για διάστημα 6 μηνών. Αντιρρήσεις δεν εκφράστηκαν ούτε από την πλευρά του ομίλου Βαρδινογιάννη, ούτε από την Προμηθέας Gaz (2,93%) του Δημήτρη Κοπελούζου. Δεν εκπροσωπήθηκε στη Γενική Συνέλευση η Benbay (5,02%) του Β. Ρέστη.

Πάντως τόσο το Mega όσο και ο ΑΝΤ1 σκοπεύουν να εντείνουν τις προσπάθειές τους προκειμένου να διαθέσουν στις ξένες αγορές ελληνικές παραγωγές που έχουν παράξει τα τελευταία 20 χρόνια. Στόχος είναι οι αγορές της Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης και Μέσης Ανατολής έχοντας ξεκινήσει συζητήσεις με εταιρείες διανομής.

Το Mega από την πλευρά του εκτίμησε πως την προηγούμενη χρονιά είχε συνολικά έσοδα 4 εκατ. ευρώ από το εξωτερικό, ένα μικρό ποσό σε σχέση με το τζίρο και τις ανάγκες του καναλιού. Τα χρήματα αυτά προήλθαν από τις πωλήσεις του προγράμματος στις αγορές των ΗΠΑ και της Αυστραλίας, μέσω δορυφόρου αλλά και από την αυτοτελή πώληση του «Νησιού».

Στον Alpha οι ζημίες προ φόρων ύψους 39.656.681 ευρώ που εμφάνισε το κανάλι το 2011 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για γαλαντόμες κινήσεις. Ο κύκλος εργασιών της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση, ανήλθε σε 47.748.676 ευρώ το 2011, έναντι 60.121.960 ευρώ το 2010. Όμως παρά τις υψηλές συσσωρευμένες ζημίες των 397.058.648 ευρώ, τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας παραμένουν  θετικά κατά 26.303.743 ευρώ. Κέρδη προ φόρων ύψους 38.072 ευρώ για το 2011 εμφάνισε η Plus Productions η εταιρεία τηλεοπτικών παραγωγών του Alpha, έναντι κερδών προ φόρων ύψους 32.251 ευρώ το 2010. Ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 6.645.648 ευρώ το 2011, από 9.890.365 ευρώ το 2010. Οι συνολικές ζημίες της εταιρείας είναι μικρές στα 213.413 ευρώ. Εκτός από την ανανέωση του συμβολαίου του Αντώνη Σρόιτερ, ο Alpha αποφάσισε να συνεχίσει τη συνεργασία του με τον διευθυντή ειδήσεων και ενημέρωσης, Βασίλη Παπαδρόσου. Εκτός της επιστροφής του επιτυχημένου, «Κάτι ψήνεται», στα σχέδια του καναλιού συμπεριλαμβάνονται και άλλες low budget εκπομπές σε ξένα φορμάτ.


Πηγή : http://www.advertising.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...