Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Οδηγός: Πώς να διασταυρώσετε μια είδηση από τα social media


Τα social media αποτελούν πλέον βασική πηγή ενημέρωσης και άμεσων πληροφοριών, όχι μόνο για απλούς χρήστες αλλά και επαγγελματίες, καθώς όλο και περισσότεροι δημοσιογράφοι αλλά και Μέσα στρέφονται στα κοινωνικά δίκτυα.
Καθώς όμως τα φαινόμενα παραπληροφόρησης, ''trolαρίσματος'' και ψεύτικων ειδήσεων γίνονται όλο και πιο κοινά - πρόσφατο παράδειγμα ο θάνατος της ελληνίδας τραγουδίστριας - το βρετανικό site Journalism ετοίμασε ένα βασικό οδηγό τον οποίο παρουσίασε το Mediagate.gr :

Έτσι, διάφοροι ειδικοί προτείνουν ανάμεσα σε άλλα:


1. Να ελέγχετε τις ειδήσεις και να τις διασταυρώνετε σε όλες τις πλατφόρμες (Facebook, Twitter, Youtube)
2. Να διαβάζετε προσεκτικά τα σχόλια χρηστών, τόσο αυτών που ανέβασαν για παράδειγμα το βίντεο όσο και αυτών που σχολιάζουν από κάτω.
3. Η χρήση λιστών με ειδήσεις και trends όπως τα Hootsuite, Tweetdeck και Trendsmap είναι ιδιαίτερα απλή και χρήσιμη
4. Δημιουργήστε μια λίστα επαφών που θεωρείται αξιόπιστες
5. Χρησιμοποιείτε εργαλεία για να ελέγχετε τις εικόνες (όπως τα TinEye, Google Images και WolframAlfra)
6. Ελέγχετε και επικοινωνείτε πάντα με τις πηγές στα social media
7. Eλέγχετε το ιστορικό των πηγών ώστε να εξακριβώσετε η αξιοπιστία τους
8. Εργαλεία όπως το Whois σας επιτρέπουν να ελέγχετε την αξιοπιστία ενός άγνωστου σε εσάς site


9. Προσέξτε την φωτογραφία για πιθανό photoshop
10. Πάντα να προσέχετε το μονταρισμένο υλικό
11. Να αναρωτιέστε για τη γνησιότητα πάντοτε πριν από τη δημοσίευση μιας είδησης από τα social media
11. Χρησιμοποιείτε online διάλογο με χρήστες και ειδικούς για την είδηση (sites του εξωτερικού όπως το Snope ανακαλύπτουν και αναδημοσιεύουν τις ψεύτικες ειδήσεις προκειμένου να ενημερώσουν τον κόσμο άμεσα)
12. Σε περίπτωση που κάνατε κάποιο λάθος σε αναδημοσίευση ψεύτικης είδησης, βγάλτε μια νέα διορθωτική ανάρτηση αναγνωρίζοντας το λάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...