Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Χαρτογράφηση αγγελιοσήμου που δεν καταργείται

(αναδημοσίευση από Ισοτιμία της Κυριακής)

Παγώνει μέχρι νεωτέρας συμφωνίας η ρύθμιση για το αγγελιόσημο, για το οποίο την περασμένη εβδομάδα έγιναν αλλεπάλληλες επαφές και συναντήσεις. Σε πρώτο επίπεδο βρίσκεται η συμφωνία των εκδοτών της ΕΙΗΕΑ να προχωρήσουν σε χαρτογράφηση του ισχύοντος καθεστώτος, αφού προηγουμένως συμφώνησαν ότι το αγγελιόσημο δεν μπορεί να καταργηθεί. Συμφωνούν, ωστόσο, ότι ειδικά για το χώρο της τηλεόρασης το ποσοστό του θα μπορούσε να μειωθεί από 20% σε 10%, αίτημα που έθεσε και η Ένωση ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών.

Όπως έγραψε η «Ι» την περασμένη Κυριακή, το αγγελιόσημο δεν αναφέρεται στο μνημόνιο 2 ονομαστικά, ωστόσο υφίσταται η πίεση τόσο από τις εταιρείες επικοινωνίας όσο και από την ιδιωτική αγορά για κατάργησή του ως «πόρου υπέρ τρίτων».


Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκδότες του Τύπου συμφώνησαν καταρχήν να καταγράψουν την ισχύουσα κατάσταση -πώς και σε ποιους φορείς αποδίδεται- και σε δεύτερη φάση, να γίνει σύγκριση των ποσών από το αγγελιόσημο με τη διαφημιστική δαπάνη κάθε εφημερίδας. Στο βάθος εντοπίζεται η πρόταση του Θ. Αλαφούζου να κατανέμεται το αγγελιόσημο μόνο στα δύο κύρια ταμεία των εργαζομένων στα ΜΜΕ, στο ΕΤΑΠ και τον ΕΔΟΕΑΠ, και σε όποιες εφημερίδες δεν καλύπτουν με τη διαφήμισή τους το αναλογούν ποσοστό ασφαλιστικών εισφορών για τους εργαζόμενους, να επιβληθεί συμπληρωματική εργοδοτική εισφορά. Εξελίξεις φαίνεται πως υπάρχουν και για την ασφάλιση των εργαζομένων σε ειδησεογραφικά site και portal.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκε στον υπ. Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη τροπολογία με την οποία επεκτείνεται το καθεστώς ασφάλισης ΕΤΑΠ ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ σε εργαζόμενους των ιστοσελίδων των παραδοσιακών ΜΜΕ. Παράλληλα, καθιερώνεται αγγελιόσημο 20% στις διαφημίσεις προς αυτές τις ιστοσελίδες. Η εν λόγω ρύθμιση αναμένεται να ανοίξει νέο γύρο πολέμου με την αγορά επικοινωνίας.
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...