Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Έσβησε η λάμψη του ναού του Lifestyle- Η ΙΜΑΚΟ του Κωστόπουλου ψάχνει το «φιλί» της ζωής


Θέμα χρόνου είναι για τον γνωστό εκδότη, Πέτρο Κωστόπουλο, ιδιοκτήτη της IMAKO, να καταθέσει αίτηση υπαγωγής της εταιρείας στο άρθρο 99. Ο άλλοτε «βασιλιάς» του lifestyle και των περιοδικών, σήμερα ζει τον εφιάλτη της οικονομικής κατάρρευσης. 
«Η ζωή είναι μικρή για να είναι θλιβερή» ήταν το σλόγκαν του περιοδικού «Κλικ», όπου ο ίδιος διετέλεσε με επιτυχία για πρώτη φορά διευθυντής και αποτέλεσε την απαρχή της επέλασής του στον χώρο των media. Φυσικά, ο Πέτρος Κωστόπουλος γνώρισε τον «πανούργο» των εκδόσεων, Άρη Τερζόπουλου την ίδια περίοδο που το lifestyle στην Ελλάδα βρισκόταν σε «οργασμό», δύο συγκυρίες που έδωσαν την ευκαιρία στον τότε πολλά υποσχόμενο νέο να παίξει σχεδόν μόνος του παιχνίδι στο χώρο των lifestyle περιοδικών. 

Είμαστε στο 1987, ο Κωστόπουλος γίνεται και επίσημα το πουλέν του Τερζόπουλου, το περιοδικό «Κλικ» απογειώνεται κυκλοφοριακά από τα πρώτα κιόλας τεύχη και η δίψα της δημιουργίας αλλά και της απληστίας μετατρέπουν τον παρολίγον clossar του Παρισιού σε μια γνήσια ιδιοφυία του ελληνικού lifestyle. Ο Κωστόπουλος έχει στην ομάδα του τους Στάθη Παπούλια, Γιώργο Μελισινό, Σταύρο Κούλα, Βαγγέλη Περρή, Αμαλία Μέη και πολλούς άλλους διαλεχτούς συνεργάτες που συντελούν στην καθιέρωση πρωτοποριακών εξωφύλλων για το «Κλικ». 

Λίγα χρόνια αργότερα βουτηγμένος στην επιτυχία και «λυσσασμένος» για επιχειρηματικά ανοίγματα ο Κωστόπουλος διευρύνει τις επαφές του, τις εξόδους του, τις φιλίες του. Έχοντας τσακωθεί με τον Τερζόπουλο,συναναστρέφεται με πολιτικούς του ΠΑΣΟΚ, επιχειρηματίες και γενικότερα με την ελίτ του lifestyle. 

Τελικώς μια τυχαία συνάντηση του Κωστόπουλου με τον γνωστό επιχειρηματία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Πάνο Μαρινόπουλο και τον ιδιοκτήτη κατασκευαστικής, Δάκη Ιωάννου αποδεικνύεται «χρυσή». Το 1993 ιδρύεται η IMAΚO, εκδοτική εταιρεία, το όνομα της οποίας αποτελείαται από τα αρχικά των επωνύμων των ιδρυτών της. Το Nitro, το Mirror, το Down Town και ένα σωρό ακόμη περιοδικά «τρελαίνουν» την αγορά και ξεπερνούν κάθε ρεκόρ κυκλοφορίας είχε σημειωθεί στο χώρο των περιοδικών. 

Το lifestyle γίνεται για τον Κωστόπουλο τρόπος ζωής. Αρχίζει την μποέμικη ζωή, αγοράζει το εξοχικό του στη Μύκονο και δίνει την πρώτη του συνέντευξη σε εκπομπή μάλιστα της Λιάνας Κανέλλη στο Μega, ως ένα «φαινόμενο» των media. 

O Κωστόπουλος στο απόγειο της IMAKO αγοράζει τις μετοχές των συνεταίρων του επεκτείνεται στο ραδιόφωνο σε μια τακτικής απόδειξης της παντοδυναμίας του και στη συνέχεια αρχίζει να «σχολάει» τους βασικούς συνεργάτες του αντικαθιστώντας τους με νέους. Η IMAKO μπαίνει στο Χρηματιστήριο, οι πωλήσεις των περιοδικών της εταιρείας καλπάζουν και ο Κωστόπουλος είναι και με τη βούλα μέχρι το 2002 ο βασιλιάς του lifestyle. 

Εντωμεταξύ, έχει γνωρίσει την σύζυγο του, Τζένη Μπαλατσινού, κάνει όνειρα να χτίσει το δικό του σπίτι στη Φιλοθέη και επιδίδεται στο άθλημα της … πολυτελούς ζωής. Με καλεσμένους πολλάκις στο σαλόνι του τον κ. Κόκκαλη, τον Πέτρο Ευθυμίου και την ελίτ του οικονομικού κόσμου, έχει βάλει πλέον όλα του τα δάχτυλα στο μέλι. 

Ωστόσο, η «πτώση» δεν άργησε να έρθει. Η ακριβή ζωή και τα δάνεια που πήρε για να δώσει ανάσες στην IMAKO φαίνεται ότι ήταν το τίμημα της προηγούμενης επιτυχίας. Οι κυκλοφορίες των περιοδικών της IMAKOκατρακύλησαν, το ρευστό τελείωσε και η αίγλη ξεθώριασε. 

Στην πραγματικότητα τα προβλήματα στην IMAKO είχαν ξεκινήσει από τα τέλη του 2010 στη μισθοδοσία των εργαζομένων του ομίλου στον οποίο μέχρι πρόσφατα εκτός από περιοδικά και ηλεκτρονικές σελίδες lifestyle κυρίως περιεχομένου, συμπεριλαμβάνονται και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Sfera και Nitro. 

Κι ενώ ο ίδιος ο Πέτρος Κωστόπουλος με ανακοίνωση του προς τους εργαζόμενους στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2011, τους είχε διαβεβαιώσει πως το πρόβλημα ρευστότητας φτάνει στο τέλος του, η κατάσταση φαίνεται να είναι πολύ πιο δυσάρεστη από ό,τι κι ο ίδιος υπολόγιζε. Οι εργαζόμενοι- και κυρίως εκείνοι των οποίων οι αμοιβές ξεπερνούν σε μηνιαία βάση τα 1.000 ευρώ- παραμένουν απλήρωτοι εδώ και μήνες, με τις τελευταίες πληροφορίες να κάνουν λόγο πως η κατάθεση της αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα. Ελάχιστοι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν στα γραφεία τους μετά τις εορτές ολοκληρώνοντας την εικόνα διάλυσης στην IMAKO. 

Ίσως τελικά- όπως υποστηρίζουν πολλοί- να έπεσε θύμα του σλόγκαν που επινόησε, η ζωή είναι μικρή για νε είναι μίζερη… 

Α.Γ.http://www.newpost.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...