Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Ξαναβάζουν τους ισολογισμούς στο τραπέζι, “καίει” ο ειδικός φόρος της TV


Τι συζητά το υπουργείο Επικρατείας για τους ιδιώτες
“Παρόν” 28.08.2011
“Καυτή πατάτα”  στα χέρια του νέου υπουργού επικρατείας η κατάργηση ή όι του “ειδικού φόρου τηλεόρασης” ο οποίος θα ενεργοποιηθεί  σε μόλις 4 μήνες, την 1η Ιανουαρίου 2012 . Το υπουργείο επαναφέρει, μετά από πιέσεις το ζήτημα της κατάργησης της δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο, και συζητά τη  χρηματοδότηση, μέσω του ΕΣΠΑ, των ΜΜΕ.  Τα ανοικτά ζητήματα, όπως είχαν διαμορφωθεί και από το σχέδιο νόμου που ετοίμαζε ο Τ. Χυτήρης, είναι:
Τα σημεία  της παρέμβασης είναι  αρχικά στη διαφήμιση. Η κυβέρνηση, μετά και από τη συζήτηση με τους ιδιώτες  εξετάζει ένα σύστημα «κάθετης διαφάνειας»  στις «επιστροφές»που θα περιορίσει το χρηματοπιστωτικό παιχνίδι, ίσως και με απευθείας διαπραγματεύσεις και συμφωνίες των διαφημιζόμενων με τα ΜΜΕ. Η δεύτερη παρέμβαση είναι στους ισολογισμούς. Παράλληλα, αναφορικά
με το αγγελιόσημο η λύση που εξετάζεται είναι η  τιμολόγηση να γίνεται στο τελικό ποσό της διαφήμισης, μετά από τις εκπτώσεις και όχι στην ονομαστική της αξία. Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών  ζήτησαν και από τον υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλου να καταργηθεί η διάταξη του ειδικού φόρου τηλεόρασης (20% σε κάθε διαφήμιση), χωρίς όμως να υπάρχει ως τώρα κάποια δέσμευση.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Επικρατείας, παρά το γεγονός πως το θέμα τωνισολογισμών πάγωσε στην Ευρώπη, συζητά εκ νέου για την Ελλάδα,  την απαλλαγή των επιχειρήσεων από την υποχρέωση δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο. Επί του ζητήματος, πιέζουν συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα με στόχο την εξαφάνιση των μικρότερών τους ανταγωνιστών.
Το κύριο αίτημα από την πλευρά των ιδιοκτητών είναι αυτό των συγχωνεύσεων. Η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις των τηλεοπτικών σταθμών ή σε ένα είδος «ενθάρρυνσης των συνεργασιών». Κρίσιμο ζήτημα είναι αν οι τηλεοπτικοί σταθμοί που θα απορροφηθούν και θα χάσουν την εταιρική τους υπόσταση θα διατηρήσουν το δικαίωμα χρήσης συχνότητας. Στόχος είναι η δημιουργία ομίλων, για τους οποίους θα υπάρχουν κυρώσεις εφόσον ξεπεράσουν το 35% της συγκέντρωσης. Ζητείται επίσης ένας σταθμός να είναι σε θέση να αλλάζει τη δήλωση του χαρακτήρα του (ενημερωτικός, μη ενημερωτικός)Οι ιδιοκτήτες μεταξύ άλλων έχουν ζητήσει να καθιερωθεί μια σύμβαση για τους εργαζόμενους στους ομίλους ώστε να δουλεύουν ταυτόχρονα, σε όλα τα Μέσα και μάλιστα αυτή να είναι αποκλειστική. Ο  Τ. Χυτήρης, σε συνεργασία με τον Γ. Κουτρουμάνη είχαν επεξεργαστεί ένα σχέδιο επιδότησης των θέσεων εργασίας στα Μέσα για να ανακοπεί ο ρυθμός των απολύσεων. Ακόμη οι επιχειρηματίες της  TV ζητούν όσο διαρκεί η μετάβαση (2015) να μην καταβάλουν τέλη χρήσης τηλεοπτικών (αναλογικών) συχνοτήτων αλλά και  να απαλλαγούν από την υποχρέωση πληρωμής ποσοστού 0,3% σε συνδέσμους τυφλών.
Τι γίνεται με τη χρηματοδότηση των ΜΜΕΗ κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα είχε δεσμευτεί για την υποστήριξη των Μέσων που θα προχωρούσαν σε ηλεκτρονικές δραστηριότητες. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως εξετάζεται το ενδεχόμενο επιδότησης των επιχειρήσεων ΜΜΕ από το ΕΣΠΑ. Αναφορικά με τη ετάβαση στο internet  Τ. Χυτήρης , είχε δηλώσει πως τα ΜΜΕ που λειτουργούσαν στο Internet θα αποκτούσαν μια ταυτότητα, σε σχέση με την προηγούμενη του κατάσταση. Δηλαδή θα θεωρούνταν πλέον ΜΜΕ είτε ως προέκταση της λειτουργίας ενός τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμού είτε ως αυτοτελής οργανισμός. Με βάση το χαρακτηρισμό θα γινόταν και η επιδότηση προς τα ηλεκτρονικά media.
Παρέμβαση ετοιμάζεται και για τον επαρχιακό Τύπο  ενώ ανοικτό είναι και το ζήτηματης  συγκρότησης και λειτουργίας του ΕΣΡ, Η ΕΙΤΗΣΕΕ ζητάει επίσης να μπορούν οι σταθμοί να προσφεύγουν επί των αποφάσεων στα διοικητικά δικαστήρια, και όχι να περιμένουν την απόφαση του ΣτΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...