Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Τα δημοψηφίσματα θα τονώσουν σημαντικά την αγορά επικοινωνίας

Eξάμηνο: Υποχώρηση κατά 17,32% παρουσίασε η διαφημιστική δαπάνη από φορείς του Δημοσίου

Σημαντική τόνωση της αγοράς της επικοινωνίας, με την εισροή κρατικών κονδυλίων, αναμένεται στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, από τη νέα ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για το ζήτημα των δημοψηφισμάτων.

Ειδικότερα και όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, Χάρης Καστανίδης, για τα δημοψηφίσματα θα ισχύσουν οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν και στην περίπτωση των εκλογικών αναμετρήσεων, τόσο όσον αφορά την προβολή των ερωτημάτων και των θέσεων κάθε πολιτικής παράταξης, όσο και τις σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης σχετικά με το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σε περίοδο εκλογικών αναμετρήσεων η διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ παρουσιάζει αύξηση, ενώ οι σχετικές δαπάνες του Δημοσίου εμφανίζονται αυξημένες κατά 10%-15%.


Πρόκειται για αύξηση που αφορά κυρίως τα έντυπα μέσα, αφού για τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα προβλέπεται δωρεάν χρόνος αξίας 6-7 εκατ. ευρώ. Και αυτή η κατηγορία μέσων πάντως βγαίνει τελικά ενισχυμένη από τις αναμετρήσεις, αφού συνήθως γίνεται συμψηφισμός με το τέλος χρήσης συχνοτήτων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο νόμος που θα καθορίζει με ακρίβεια τα των δημοψηφισμάτων θα περάσει μέσα στο επόμενο δίμηνο από τη Βουλή, ενώ ενδέχεται το πρώτο δημοψήφισμα να γίνει πριν από την εκπνοή του 2011.
Σε ό,τι αφορά πάντως το πρώτο εξάμηνο του 2011, επισημαίνεται ότι η διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου παρουσιάζει κάμψη της τάξης του 17,32%, με το σχετικό κονδύλι να ανέρχεται στα 21,28 εκατ. ευρώ.

Η σημαντικότερη μείωση αφορά την τηλεόραση, όπου το κονδύλι των 5 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκε στο μέσο είναι 40% χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο του πρώτου εξαμήνου του 2010, ενώ μείωση 13,17% καταγράφεται στα περιοδικά, όπου το σχετικό κονδύλι ανέρχεται σε 2,49 εκατ. ευρώ. Στις εφημερίδες το ποσό των 10,3 εκατ. ευρώ είναι μειωμένο κατά 11,74% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η σημαντική αύξηση που εμφανίζεται στο κονδύλι που δαπάνησε το Δημόσιο, στο ραδιόφωνο, το οποίο ξεπερνά το 22,56% σε επίπεδο εξαμήνου.


Το ποσό της δαπάνης στο ραδιόφωνο σε επίπεδο εξαμήνου ανήλθε στα 3,47 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι ακόμα υψηλότερη αύξηση, 84,9% εμφανίζεται στο κονδύλι για το ραδιόφωνο, του μηνός Ιουνίου.Οι δημόσιες επιχειρήσεις και οι οργανισμοί είναι οι φορείς του Δημοσίου με την υψηλότερη δαπάνη στα ΜΜΕ, με ποσό 12,27 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι το κονδύλι των κομμάτων, το οποίο εκτινάσσεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ σε περιόδους εκλογικών αναμετρήσεων, στο πρώτο εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκε σε 131 χιλιάδες ευρώ, μειωμένο κατά 76%.

Αντίθετα το κονδύλι των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών εμφανίζει μόνο ελαφρά κάμψη της τάξης του 1,17%, ενώ αυξημένο κατά 18,39% είναι το κονδύλι των υπουργείων.


(nafteboriki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...