Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Wal-Mart: Ο παγκόσμιος γίγαντας στοχεύει την κορυφή των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κόσμου – Νέα στρατηγική με το πρόγραμμα Next Generation Walmart

Η Wal-Mart, ο γίγαντας του παγκόσμιου λιανεμπορίου, αναπτύσσεται συνεχώς διευρύνοντας την απόσταση που τον χωρίζει από τους παγκόσμιους ανταγωνιστές του. (Αναλυτικές πληροφορίες για την Wal-Mart στο άρθρο μας Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά. )

Η Wal-Mart σήμερα λειτουργεί σε τρεις διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς:

(1)   Walmart U.S. (σύμφωνα με στοιχεία του οικονομικού έτους 2010 αποδίδει το 63,8% των συνολικών καθαρών πωλήσεων),
(2)    Walmart International (αποδίδει το 24,7% % των συνολικών καθαρών πωλήσεων – η Asda, η δεύτερη σε μέγεθος Βρετανική αλυσίδα υπολογίζεται, σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία του 2009, ότι αντιπροσωπεύει το 31% των διεθνών αγορών – το 2010 με τα μέχρι στιγμής δημοσιευμένα στοιχεία παρουσιάζει ελαφρά υποχώρηση στον κύκλο εργασιών αλλά αύξηση της κερδοφορίας της) και
(3)   Walmart-Sam's Club (αποδίδει το 11,5% των συνολικών καθαρών πωλήσεων).

Η Wal-Mart  θεωρεί πως μια σημαντική ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί μόνο με εκτεταμένη δραστηριοποίηση σε αγορές εκτός της Αμερικής. Οι ήδη υφιστάμενες δραστηριότητες της  Wal-Mart σε Ευρώπη και Ασία θεωρούνται «αδύναμες» αφού αποδίδουν μόνο το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου.

Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των διεθνών αγορών η Διοίκηση της Wal-Mart συμφώνησε με την Danish Supermarket A/S να εξαγοράσει την αλυσίδα καταστημάτων Netto Foodstores Ltd. στην Αγγλία (μέσω της θυγατρικής της Asda Group) έναντι 1,1 δις $ σε μετρητά (και μηδενικά χρέη). Η συμφωνία που υπεγράφη τον Μάιο 2010 αναμένεται να εγκριθεί από τις Βρετανικές Αρχές Προστασίας του Ανταγωνισμού μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και καλύπτει ένα σημαντικό κενό της Asda στην Βρετανική αγορά για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των μεγάλων ανταγωνιστών της (Tesco και Sainsbury).

Εξ άλλου μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, η Διοίκηση της Wal-Mart  ενέκρινε ένα νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 15 δις $ χαράζοντας την μελλοντική της στρατηγική με το σχέδιο  Next Generation Walmart το οποίο προβλέπει –μεταξύ άλλων- την δημιουργία (σε παγκόσμιο επίπεδο) 500.000 ακόμα θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία.


Όπως είναι γνωστό, η Wal-Mart αντιμετώπισε στο παρελθόν πολύ συχνή και  έντονη κριτική για τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε προκειμένου «να κρατά τις τιμές χαμηλά».

Δημοσιεύματα και σλόγκαν όπως «Το υψηλό κόστος των χαμηλών τιμών» δημιούργησαν, μόλις πριν από λίγα χρόνια, έντονα αρνητικές εντυπώσεις σε ευρύτατα στρώματα καταναλωτών – πελατών της.

Η κατάσταση αυτή φαίνεται ήδη να αλλάζει σημαντικά αφού το νέο πρόγραμμα Next Generation Walmart που εφαρμόζεται έχει εξειδικευμένη και ιδιαίτερη μέριμνα όχι μόνο στον τομέα της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» αλλά και στην ευρύτερη «κοινωνική ευαισθησία» του Ομίλου.

Η νεολαία βρίσκεται στο «στόχαστρο» του νέου σχεδίου με –μεταξύ άλλων- ειδικά, αποκλειστικά τηλεοπτικά προγράμματα με δημοφιλείς καλλιτέχνες, όπως π.χ. η Shakira.

Παράλληλα, το ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα των καταναλωτών που είναι ευαισθητοποιημένο στην υγιεινή διατροφή, οδήγησε την Wal-Mart στην σημαντική ανάπτυξη του τομέα των βιολογικών προϊόντων, ενώ αναβαθμίζεται σημαντικά η σειρά 3.500 προϊόντων με την «ιδιωτική ετικέτα» Chosen By You.






Ειδικότερα, πρόσφατα στην Βρετανία  (21/9/2010), η Asda παρουσίασε αναβαθμισμένη ολόκληρη την σειρά των 3.500 προϊόντων Chosen By You (με ετήσιο κύκλο εργασιών μεταξύ 8 και 9 δις Λιρών) μετά από εκτεταμένη έρευνα σε ολόκληρη την Αγγλία στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 40.000 καταναλωτές. Η αναβάθμιση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ύψους 100 εκατομμυρίων Λιρών το οποίο στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση όλων των προϊόντων τροφίμων της αλυσίδας χωρίς καμιά επιβάρυνση της τελικής τιμής τους.

Όπως είναι γνωστό η Wal-Mart διαθέτει μια πλειάδα σημάτων για προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» - στα σημαντικότερα περιλαμβάνονται τα Sam's Choice (τρόφιμα, από το 1991), Great Value (είδη παντοπωλείου, φθηνότερα και ισάξια των πιο γνωστών επωνύμων προϊόντων, από το 1993), Equate (είδη υγιεινής και ομορφιάς), Ol' Roy (Ζωοτροφές), Parent's Choice (Παιδικά είδη), White Stag (είδη ρουχισμού για γυναίκες), George (είδη ρουχισμού για άνδρες) και δεκάδες άλλα για διάφορα προϊόντα.


 
Mike Duke, CEO της Wal-Mart

Τέλος, σε ένα από τα τελευταία τεύχη του περιοδικού Fortune δημοσιεύτηκε συνέντευξη του Mike Duke (CEO της Wal-Mart) στην οποία αναφέρεται στο νέο σχέδιο  Next Generation Walmart με το οποίο φιλοδοξεί να μετατρέψει την Wal-Mart  στην μεγαλύτερη επιχείρηση του κόσμου!
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...