Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Αμερικανικό και γερμανικό ενδιαφέρον για εξαγορά τουρκικών ΜΜΕ

Ανταπόκριση των Lutz Knappmann και Markus Bernath από την Κωνσταντινούπολη στους Financial Times Deutschland με τίτλο «Η Τουρκία προσελκύει επενδυτές για τον Dogan» αναφέρεται στην αλλαγή του νομοθετικής ρύθμισης για τo ιδιοκτησιακό καθεστώς των μέσων ενημέρωσης στην Τουρκία και τις συνέπειες που αυτή θα επιφέρει στον Όμιλο Dogan. Μεταξύ άλλων, το δημοσίευμα αναφέρει τα εξής:
Ο Aydin Dogan, ο μεγαλύτερος και πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας στο χώρο των μέσων ενημέρωσης στην Τουρκία, αναγκάζεται να
πουλήσει τις εφημερίδες και τους τηλεοπτικούς σταθμούς του. Στο μεταξύ, πολλοί ενδιαφερόμενοι καταθέτουν τις προσφορές τους για εξαγορά, μεταξύ άλλων και η τηλεοπτική θυγατρική εταιρία του ομίλου Bertelsmann RTL Group και η αμερικανική Time Warner.
Οι δυτικοί όμιλοι ανταγωνίζονται για την είσοδο στην αγορά της Τουρκίας, όπου ο κλάδος της διαφήμισης σημείωσε άνοδο κατά 37% για το πρώτο εξάμηνο του 2010 και έτσι ξεπέρασε την κρίση των προηγουμένων ετών. Η σχεδιαζόμενη αλλαγή του νόμου για τα ΜΜΕ κάνει ακόμη πιο δελεαστική την εξαγορά μέρους του ομίλου Dogan : Αντί του 25% οι ξένοι επενδυτές μελλοντικά θα μπορούν να αποκτήσουν μέχρι και το 50% των μερισμάτων των τουρκικών επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης. Ο νόμος, μέρος του διαπραγματευτικού πακέτου με την ΕΕ, κατατέθηκε τον Ιούνιο στην τουρκική Εθνοσυνέλευση και αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου. [...]
Η διαδικασία πώλησης θα πάρει πολύ χρόνο σύμφωνα με τούρκους αναλυτές.
«Μία επένδυση στη χώρα είναι θεωρητικά πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά πρακτικά πολύ δύσκολη», δηλώνουν επενδυτικοί κύκλοι. Οι αναλυτές ωστόσο πιστεύουν ότι οι μεγάλες επενδύσεις ξένων ομίλων ΜΜΕ είναι πολύ επιθυμητές από την κυβέρνηση Ερντογάν. Το επιχείρημα είναι ότι οι ξένοι επενδυτές ενδιαφέρονται για κέρδη και δεν εμπλέκονται στην εσωτερική πολιτική της Τουρκίας. Επιπλέον, οι επικοινωνιολόγοι, όπως η Esra Arsan του πανεπιστημίου Bigli της Κωνσταντινούπολης, ελπίζουν μέσω των ξένων επενδυτών ότι θα αποκτήσει και η δημοσιογραφία επαγγελματικό χαρακτήρα. Επισημαίνουν ωστόσο ότι μια πολιτική προσαρμογή των μέχρι πρότινος επικριτικών προς την κυβέρνηση μέσων ενημέρωσης του ομίλου Dogan θα ήταν αρνητική εξέλιξη για τον πλουραλισμό.

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...