Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

Μην πυροβολείτε τη διαφήμιση

Η ανάγκη για μεγαλύτερη προβολή με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του χώρου της διαφήμισης σήμερα...

Όσοι επέστρεψαν από τις διακοπές τους -στις οποίες δεν είχαν προνοήσει ή δεν θέλησαν να πάρουν μαζί το laptop ή το ipad για τον στόχο της αποφόρτισης- θα διάβασαν, άλλοι με έκπληξη, άλλοι με την αδιαφορία που προκαλεί ο καταιγισμός αρνητικών ειδήσεων, τα περί οικονομικής δυσπραγίας ορισμένων διαφημιστικών εταιρειών και εταιρειών επικοινωνίας, και τα περί λουκέτου άλλων 2-3 εφημερίδων ή ραδιοφωνικών σταθμών και περιοδικών. Και τα αναφέρουμε μαζί, καθώς τόσο ο κλάδος της Επικοινωνίας όσο και αυτός των Μedia βρίσκονται σε διαρκή συνάρτηση με το domino effect να έχει αποδειχθεί τη Νο 1 αιτία πρόκλησης παθογενειών σε εταιρείες που πληρώνουν άδικα την κρίση του άλλου.

Είναι αλήθεια ότι η διαφήμιση είναι μία από τις υπηρεσίες που επηρεάστηκαν σημαντικά διεθνώς από την κρίση, αφού τα διαφημιστικά κονδύλια φαίνεται να είναι από τα πρώτα που μείωσαν οι εταιρείες. Δημιουργήθηκε η ανάγκη για μεγαλύτερη προβολή με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, κάτι που άσκησε πίεση στα Μέσα για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των εκστρατειών τους. Οι διαφημιστικές εταιρείες προτείνουν σήμερα περισσότερες εναλλακτικές στους πελάτες για επιλογή της πιο συμφέρουσας πρότασης και τους παροτρύνουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν το διαφημιστικό τους budget.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τον αυξημένο όγκο εργασίας, σε μία περίοδο κατά την οποία τα έσοδα είναι εμφανώς μειωμένα. Σε τέτοιες περιόδους οι διαφημιστικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να ανακαλύψουν τρόπους επιβίωσης και εναλλακτικές λύσεις, που θα τις βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν. Εκτός από τα μέτρα μείωσης των γενικών εξόδων και του μισθολογίου γίνεται ταυτόχρονα καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού για απόδοση στο μέγιστο βαθμό.


H κρίση έχει αρχίσει να επηρεάζει τη διαφημιστική αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2009, με εμφανή τη μείωση της επένδυσης από μεγάλους κλάδους που επηρεάζουν σημαντικά τη συνολική επένδυση (τράπεζες, αυτοκίνητα κ.ά). Διαφημιζόμενοι των οποίων τα κέντρα αποφάσεων είναι στην Eυρώπη ή σε άλλη ήπειρο πραγματοποιούν «προληπτικές» μειώσεις.

Ωστόσο, δεν πρέπει κανείς να απελπίζεται και να παραδίδει τα όπλα. Δυνατό σημείο του κλάδου της διαφήμισης είναι το γεγονός ότι στο πλαίσιο των σύγχρονων αγορών, που χαρακτηρίζονται από αναρίθμητες δυνατότητες αλλά και επιλογές, αποτελεί το βασικότερο μέσο επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους εν δυνάμει αγοραστές τους, γεγονός που καθιστά τη διαφήμιση υπηρεσία ουσιαστικά αναντικατάστατη.

Όμως ο έντονος ανταγωνισμός και η μεγάλη διασπορά επιχειρήσεων που επικρατούν στον εξεταζόμενο κλάδο οδηγούν τις διαφημιστικές εταιρείες στην προσφορά όλο και μεγαλύτερων εκπτώσεων για την προσέλκυση νέων πελατών.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συμπίεση των περιθωρίων κερδοφορίας και τη δημιουργία προβλημάτων βιωσιμότητας για ορισμένες από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Θα αντέξει άραγε η διαφήμιση όλους αυτούς τους «πυροβολισμούς»;


Επισημάνσεις, adbusiness (τεύχος 802)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Media Metadata

Networked Blogs

like

Συνολικές προβολές σελίδας