Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

5 εκατ. ελληνικά κλικ «παράνομης» μουσικής


Το παράνομο «κατέβασμα» μουσικών έργων μέσω του Διαδικτύου φαίνεται ότι καλά κρατεί, παρά τις διεθνείς προσπάθειες για τον περιορισμό του. Η εταιρεία Musicmetric που ειδικεύεται σε ανάλογες μετρήσεις ανακοίνωσε ότι το 2012 ήταν η χρονιά κατά την οποία τα παράνομα «κατεβάσματα» τραγουδιών και άλμπουμ ξεπέρασαν το φράγμα των 3 δισεκατομμυρίων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι χώρες που ανακηρύσσονται πρωταθλήτριες της ιντερνετικής «πειρατείας» μουσικής είναι οι ΗΠΑ, στην οποία καταγράφηκαν 96 εκατ. παράνομων downloads μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012, με τη Βρετανία να έρχεται στη δεύτερη θέση με 43 εκατ. την ίδια περίοδο. Η Ελλάδα είναι στην
πρώτη εικοσάδα και συγκεκριμένα στη 15η θέση με 4,9 εκατ. παράνομα «κατεβάσματα» άλμπουμ ή σινγκλ, αριθμός ιδιαίτερα υψηλός αν αναλογιστεί κανείς τον πληθυσμό και τη διείσδυση του Διαδικτύου στη χώρα, καθώς και το γεγονός ότι η Γερμανία καταλαμβάνει την 22η θέση με 3,2 εκατ.
Οσον αφορά τους καλλιτέχνες, ο δίσκος «Talk that talk» της Ριάνα πρωταγωνίστησε στις επιλογές των χρηστών καθώς τον «κατέβασαν» παγκοσμίως 1,2 εκατ. χρήστες. Ακολουθούν ο Μπίλι Βαν (1 εκατ.), ηΑντέλ (900.046), ο Γκοτί (903.603) και ο Ντρέικ (860.472).
Οι αριθμοί βέβαια είναι αμφιλεγόμενοι και δύο στρατόπεδα συγκρούονται για την αξιοπιστία τους. Το μεν ένα, η μουσική βιομηχανία, ισχυρίζεται ότι οι αριθμοί είναι σαφώς υψηλότεροι, ενώ το άλλο, οι θιασώτες της ελεύθερης ανταλλαγής αρχείων μέσω του Διαδικτύου, ισχυρίζονται ότι είναι «φουσκωμένοι» προκειμένου η βιομηχανία του θεάματος να δηλώνει μεγαλύτερα διαφυγόντα κέρδη.
Παρ' όλα αυτά ουδείς αμφισβητεί ότι η χρήση πρωτοκόλλων ανταλλαγής αρχείων τύπου torrent ανθεί. Οι δραστηριότητες των χρηστών μέσω τέτοιων πρωτοκόλλων αντιστοιχούν στο 43% - 70% της συνολικής «κίνησης» στο Διαδίκτυο.
Τα «κατεβάσματα» μέσω αυτών έχουν γίνει πλέον κομμάτι της καθημερινότητας για εκατομμύρια χρήστες που κυνηγούν να ακούσουν μουσική ή να δουν κάποια κινηματογραφική ταινία ή τηλεοπτική σειρά.
Οπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της BitTorrent Ματ Μέισον: «Οι χρήστες χρησιμοποιούν το πρωτόκολλό μας επειδή είναι ο καλύτερος τρόπος για να διακινήσεις μεγάλα αρχεία στο Διαδίκτυο. Αυτό όμως ισχύει και για τους δημιουργούς. Η πρόκληση είναι να βρεθεί τρόπος που θα επιτρέπει στους μουσικούς να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες του πρωτοκόλλου για να έχουν κέρδη».www.parapolitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...