Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Νέο παγκόσμιο trend οι τουρκικές σειρές



Οι εξαγωγές των σίριαλ της γείτονος ξεπέρασαν τα 100 εκατ. δολάρια παγκοσμίως και προτιμούνται από τα αντίστοιχα βραζιλιάνικα λόγω χαμηλού κόστους και πλοκής

(αναδημοσίευση απο Parapolitika.gr)

Με γενικό τίτλο "Future of broadcast monitoring and measurement (Το μέλλον της αποδελτίωσης και ανάλυσης των οπτικοακουστικών μέσων)", το workshop που διοργανώθηκε πριν από μερικές ημέρες στις Βρυξέλλες από τη FIBEP (Διεθνής Ενωση Γραφείων Αποκομμάτων Τύπου) κατέληξε σε σημαντικά συμπεράσματα σε ό,τι αφορά τον ρόλο των οπτικοακουστικών μέσων σε σχέση με την τεχνολογία και την "κοινωνικοποίησή" τους (socialization). Στο συνέδριο από ελληνικής πλευράς συμμετείχε και η εταιρεία Clip News (γραφείο αποδελτίωσης) με την κυρία Σοφία Καρακεβά, υπεύθυνη επικοινωνίας, και την κυρία Κατερίνα Κεχαγιά . Ενα από τα βασικότερα σημεία των ομιλητών ήταν το ότι ο καταναλωτής την ενημέρωσή του τη "θέλει τώρα". Ελάχιστοι πλέον περιορίζονται στο να κάθονται στο σαλόνι τους και απλώς να παρακολουθούν τηλεόραση.
Ενημερώνονται για αυτά που τους ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο πλέον από τα social media και τις κινητές συσκευές τους και στην ουσία ο καταναλωτής θα είναι αυτός που θα ορίσει το μέλλον των οπτικοακουστικών μέσων.
Ο πρόεδρος της FIBEP κ. Μάζεν Ναχάουι τόνισε ότι η κινητήριος δύναμη πίσω από την τηλεόραση είναι τα social media και η τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων. Αρα τα παραδοσιακά οπτικοακουστικά μέσα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους, να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικά απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία και να προσαρμόσουν ανάλογα το μοντέλο μετάδοσής τους, καθώς πλέον σήμερα η τηλεόραση έχει μετακομίσει στα social media.
Οπως σημείωσε ο κ. Τζο Καουντρόν στην ομιλία του το περιεχόμενο δεν είναι πλέον ο «βασιλιάς», καθώς η διασύνδεση αποτελεί τον «νέο βασιλιά» στον χώρο. Οι καταναλωτές νιώθουν την ανάγκη να μοιράζονται με τους άλλους τι βλέπουν και επιπλέον θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ό,τι θέλουν, όποτε το θέλουν και όπου το θέλουν.

 
 
Περιεχόμενο και ακρίβεια
Το περιεχόμενο παραμένει ίδιο με διαφορετική όμως τάση, για την ακρίβεια διαφορετική ποιότητα. Για παράδειγμα, ο κόσμος συνεχίζει να βλέπει τηλεοπτικές σειρές, αλλά ενώ παλιά προτιμούσε τις βραζιλιάνικες εκπομπές, τώρα το παγκόσμιο φαινόμενο είναι τα τουρκικά σίριαλ που ήταν σχεδόν άγνωστα πριν από επτά χρόνια. Σύμφωνα με την κυρία Καρακεβά, «οι τουρκικές σειρές αποτελούν πόλο έλξης όχι μόνο λόγω του χαμηλού κόστους τους αλλά και λόγω της πλοκής και του περιεχομένου τους». Επιπλέον, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, οι εξαγωγές των τουρκικών σίριαλ έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατ. δολάρια παγκοσμίως. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ελλάδας όπου μέσα σε μία εβδομάδα κάνουν πρεμιέρα τρεις τουρκικές σειρές, ενώ ήδη προβάλλονται άλλες τρεις!
Οι στατιστικές δείχνουν ότι με τη χρήση νέων τεχνολογιών ο μέσος όρος τηλεθέασης έχει αυξηθεί, ειδικά σε περιόδους κρίσης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurodata TV Worldwide για το 2011, ο μέσος όρος τηλεθέασης ήταν 3 ώρες και 16 λεπτά την ημέρα, 6 λεπτά περισσότερα σε σχέση με το 2010. Σε επίπεδο Ευρώπης ο χρόνος τηλεθέασης αυξήθηκε κατά 15 λεπτά στη Γαλλία, 7 λεπτά στην Ιταλία και 5 λεπτά στην Ισπανία.
To 2011 η τηλεόραση αλλάζει ρόλο και γίνεται η πηγή των live και αποκλειστικών μεταδόσεων. Για παράδειγμα η ζωντανή αναμετάδοση του βασιλικού γάμου στη Βρετανία κέρδισε το ενδιαφέρον 13,6 εκατ. θεατών στο BBC1. Επίσης το 63% των προγραμμάτων που μεταδόθηκαν το 2011 αφορούσε δελτία ειδήσεων, αύξηση 10% σε σχέση με το 2010. Τα ψυχαγωγικά προγράμματα αποτέλεσαν το 38% των προγραμμάτων που μεταδόθηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το γεγονός ότι ο κόσμος συνεχίζει να βλέπει ολοένα και περισσότερο τηλεόραση φαίνεται και στα νούμερα που καταγράφουν οι πωλήσεις ψηφιακών συσκευών, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 11% το 2011 σε σχέση με το 2010, ενώ περισσότερες από 7 εκατ. full HD τηλεοράσεις πουλήθηκαν στη Γερμανία το 2011, 100 περισσότερες απ' ό,τι πριν από πέντε χρόνια.

 
Υπάρχει φως στο τούνελ
H τηλεόραση συνεχίζει να σημειώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης ειδικά σε περιόδους κρίσης, ωστόσο η τάση αυτή δεν έχει επηρεάσει τη διαφημιστική δαπάνη. Επιπλέον ο κ. Μπίγκαμ αναφέρθηκε στη σημερινή κατάσταση της τηλεόρασης στην Ελλάδα και σημείωσε ότι «οι συνθήκες στην ελληνική αγορά είναι καταστρεπτικές για την ιδιωτική τηλεόραση και την τηλεοπτική διαφήμιση». Κατά τον ίδιο, αυτό δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένου ότι οι οικονομικές δυσκολίες στη χώρα μας οδήγησαν σε σημαντικές περικοπές στα οπτικοακουστικά μέσα και σε εργαζομένους αλλά και σε λειτουργικά κόστη. Ξένοι επενδυτές όπως το RTL αποχώρησαν.
Σε γενικές γραμμές, όπως σημείωσε ο κ. Μπίγκαμ, το γενικό μοντέλο των οπτικοακουστικών μέσων στην Ελλάδα είναι καλό και τα στοιχεία ακροαματικότητας παραμένουν υψηλά. Αρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι όταν η οικονομία της Ελλάδας ανακάμψει οι διαφημιστές θα επιστρέψουν ξανά στην τηλεόραση, όπως έχει άλλωστε συμβεί και σε άλλες προβληματικές χώρες στο παρελθόν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...