Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Αλλάζουν και το χάρτη των media οι εκλογές

Οι εκλογές της 17ης Ιουνίου είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν και τις ισορροπίες στα ΜΜΕ.  Η κυβέρνηση που θα εκλεγεί θα επαναπροσδιορίσει το χάρτη των media, όπως άλλωστε συνέβη στα δύο πρώτα χρόνια του Μνημονίου με το κλείσιμο του  Alter και της «Ελευθεροτυπίας», αρκετών ακόμη εφημερίδων και την υπολειτουργία πολλών ΜΜΕ, σε καθεστώς άτυπης στάσης πληρωμών.
Σε περίπτωση ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ και συγκρότησης “αριστερής”- “προοδευτικής” κυβέρνησης, τότε η πολιτική των επιχειρηματιών που στήριξαν τις κυβερνήσεις του Μνημονίου θα αλλάξουν. Πρώτος στόχος θα είναι η αντιπολίτευση, ενώ δεν είναι σαφές αν θα διασώσουν όλες τις επιχειρήσεις τους, αφού θα σκεφτούν αν  θα φέρουν πίσω τα λεφτά που έβγαλαν στο εξωτερικό ή αν θα πάρουν νέα δάνεια από τις τράπεζες. Παράλληλα εκτιμάται πως θα υπάρξουν και εκκαθαρίσεις με πρόσωπα που θα προέρχονται από την αριστερά και κρίνουν πως δεν θα υπηρετήσουν τη γραμμή αυτή.

Στην περίπτωση που συγκροτηθεί Μνημονιακή κυβέρνηση οι επιχειρηματίες θα λάβουν μια ανάσα, κυρίως μέσο των τραπεζών και ως αντάλλαγμα θα επιστρέψουν στη σκληρή γραμμή υποστήριξης του σχήματος που θα προκύψει. Αλλά ούτε στη μία περίπτωση, ούτε στην άλλη η τηλεόραση μπορεί να διασωθεί αφού η διαφήμιση πέφτει με ταχύτατους ρυθμούς. Με άλλα λόγια, όποιος επιχειρηματίας  δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να διατηρήσει την επιχείρησή του,  στην καλύτερη περίπτωση  θα αναγκαστεί  να προχωρήσει σε μια συγχώνευση με κάποιον άλλο.  Καθοριστική είναι η επιλογή που θα λάβουν οι μέτοχοι του...


Mega ( όμιλος Βαρδινογιάννη, ΔΟΛ, Πήγασος) , που αποτελεί και το κανάλι «βαρόμετρο» της τηλεόρασης και αντιμετωπίζει μια σοβαρή κρίση αφού είναι ένα μεγάλο κανάλι που στερείται ευελιξίας. Διότι για παράδειγμα πλέον η επιχείρηση μπορεί να μείωσε το προσωπικό της, αλλά θα πρέπει να πληρώσει τις αποζημιώσεις τους το επόμενο διάστημα γεγονός που θα έχει επίπτωση στη ρευστότητα της εταιρείας.   Η θέση που λάβει το Mega στη γενική του συνέλευση( http://media-industry.blogspot.com.es/2012/06/mega_16.html#more ) θα καθορίσει και το παιχνίδι στην τηλεόραση, όπου ο ΑΝΤ1 με έσοδα από το εξωτερικό, κυρίως από τη Σερβία, καραδοκεί έχοντας και τα κεφάλαια από την πώληση του σταθμού στη Βουλγαρία. Αναλόγως θα κινηθούν ο Alpha από τον οποίον αποχώρησαν οι Γερμανοί του  RTL και ο σταθμός επανήλθε στο Δ. Κοντομηνά και ο Σκάι.

(www.paron.gr/typlogies)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...