Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

You Tube Greece ?? Τι επανάσταση θα φέρει ?

Γράφαμε τις προηγούμενες εβδομάδες για την προγραμματισμένη έναρξη του YouTube Greece, από την Google. Αν αναρωτιέστε τι παραπάνω θα φέρει κάτι τέτοιο στον Έλληνα χρήστη, η απάντηση είναι σχεδόν τίποτα, σε πρώτη τουλάχιστον φάση.
Πρόκειται όμως να φέρει μια πολύ μεγάλη στον Έλληνα δημιουργό περιεχομένου, καθώς η επίσημη, εμπορική λειτουργία του YouTube στην Ελλάδα, σημαίνει ότι θα μπορεί πλέον να τοποθετεί διαφημίσεις σε περιεχόμενο ελλήνων δημιουργών, και να τους αποδίδει το μερίδιο από τα έσοδα το οποίο δικαιούνται.
Με δεδομένο ότι οι Έλληνες χρήστες της υπηρεσίας είναι εκατομμύρια, και

παρακολουθούν δισεκατομμύρια video μηνιαίως, αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητοι δημιουργοί περιεχομένου θα βρουν μια νέα πηγή εσόδου, περισσότερο απαραίτητη από ποτέ στη δύσκολη οικονομική περίοδο την οποία διανύουμε.

Ο λόγος της καθυστέρησης φαίνεται να είναι οι απαιτήσεις οι οποίες προβάλλει η ΑΕΠΙ, η οποία ζητά από την Google ιδιαίτερα υψηλά minimum guarantees, για όλη τη βάση των video των οποίων σερβίρει στην ελληνική επικράτεια.

Η νομοθεσία που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την ΑΕΠΙ, και πιέζει για κάτι το οποίο είναι πιθανό να μην μπορεί να προσφερθεί.

Ενδιαφέρον θα έχει πως θα κινηθεί και η Grammo (ή ΓΕΑ με τη νέα, ευρύτερη μορφή της), καθώς οι μεγάλες πολυεθνικές έχουν έρθει σε δικές τους, απευθείας συμφωνίες στο εξωτερικό με την Google.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι επειδή οι πολυεθνικές θα έχουν άμεσο έσοδο, προτιμούν η ΓΕΑ να μην καθυστερήσει την έναρξη της υπηρεσίας στην Ελλάδα, παρόλο που οι τραγουδιστές και μουσικοί θα βγουν ζημιωμένοι, καθώς με πιο αδύναμη τοποθέτηση δεν θα καταφέρουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της Google.

Με δεδομένο ότι η ΓΕΑ δημιουργήθηκε προκειμένου τρεις οργανισμοί συγγενικών δικαιωμάτων με πιο ισχυρή τοποθέτηση να μπορέσουν να εξυγιάνουν την αγορά, η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σημαντική στην οποία θα μπορούσαν να δείξουν ότι το εννοούν.

Αυτό θα στείλει μήνυμα και σε άλλες περιπτώσεις πολυεθνικών εταιρειών (π.χ. Viacom), οι οποίες δεν πληρώνουν τα δικαιώματα που θα έπρεπε σε όλους τους ελληνικούς οργανισμούς, ισχυριζόμενοι ότι τα καταβάλλουν κάπου αλλού, παρόλο που σύμφωνα με την διεθνή νομοθεσία τα δικαιώματα είναι καταβλητέα στο σημείο εκπομπής.

Θα ήταν ενδιαφέρον εκ μέρους των οργανισμών να χρησιμοποιήσουν την δύναμη τους ώστε να πιέσουν παίκτες όπως η Google να δεσμευθεί να επενδύσει στη χώρα μας, όπως φαίνεται ότι κάνει και σε άλλες περιοχές του πλανήτη.

Μόλις την εβδομάδα που μας πέρασε η Google ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μέσω του YouTube 10 εκατομμύρια λίρες για σε ανεξάρτητους παραγωγούς περιεχομένου.


Πηγή:Typologies

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...