Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Η σιωπή είναι χρυσός... για το The Artist που επικράτησε στα Όσκαρ



Ευκαιρία να γιορτάσουν το ίδιο το σινεμά βρήκαν τα φετινά Όσκαρ. Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, μιας και οι δύο ταινίες που μοιράστηκαν τα βραβεία (πήραν από πέντε) ήταν το Hugo και το The Artist, δύο ταινίες που νοσταλγούν γλυκά το σινεμά.
Τα σημαντικά βραβεία απέσπασε, βέβαια, το δεύτερο που κατέκτησε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Ανδρικού Ρόλου (Ζαν Ντιζαρντέν), ενώ η Μέριλ Στριπ κέρδισε το τρίτο Όσκαρ της καριέρας της για την ερμηνεία της ως Σιδηρά Κυρία.
Φέτος ήταν μια χρονιά νοσταλγίας: πλήθος σταρ θυμήθηκαν τις πρώτες τους κινηματογραφικές αναμνήσεις. Ο Τομ Κρουζ έβγαινε έξω και έτρεχε να αναπαραστήσει τις ταινίες που έβλεπε, ο Άνταμ Σάντλερ μιλούσε για τον Σον Κόνερι και τις τρίχες του, ο Μόργκαν Φρίμαν θυμήθηκε τον Κινγκ Κονγκ.
Από την πλευρά του, το Cirque du soleil προσέφερε ένα φαντασμαγορικό θέαμα, αφιερωμένο στη μαγεία του να βλέπει κανείς σινεμά.
Επίσης, προσφέρθηκαν ποπ κορν και σνακ στο κοινό, ενώ οι περισσότεροι νικητές βρήκαν αφορμή να μιλήσουν για τις δικές τους κινηματογραφικές αναμνήσεις. Το μήνυμα ήταν σαφές: όποιος και να κερδίσει, νικητής βγαίνει το σινεμά.
Στα βραβεία τώρα, πέντε κέρδισε το The Artist: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Ανδρικού Ρόλου, Μουσικής, Κοστουμιών.
Πέντε Όσκαρ κέρδισε και το Hugo: Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης (Ντάντε Φερέτι και Φρανσέσκα Λο Σκιάβο), Φωτογραφίας (Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον), Οπτικών Εφέ, Ηχητικού Μιξάζ, Ηχητικού Μοντάζ.
Η Μέριλ Στριπ ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της ως Μάργκαρετ Θάτσερ. Το κοινό στην αίθουσα τη χειροκροτά όρθιο και εκείνη φωνάζει: «Ελάτε τώρα!»

«Όταν άκουσα το όνομά μου ήταν σαν να άκουσα: "Όχι πάλι! Αυτή; Μα δεν το κέρδισε ξανά;"» είπε.


Όπως αναμενόταν Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου κατέκτησε η Οκτάβια Σπένσερ (Υπηρέτριες), ενώ το βραβείο Β’ Ανδρικού ρόλου κέρδισε ο Κρίστοφερ Πλάμερ (Πρωτάρηδες), ο οποίος έγινε έτσι ο μεγαλύτερος σε ηλικία ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ (στα 82 του).

«Όταν βγήκα από την κοιλιά της μητέρας μου είχα ετοιμάσει ευχαριστήριο λόγο για τα Όσκαρ. Φυσικά έχει περάσει πολύς καιρός και τον ξέχασα» είπε ο ηθοποιός που μετρά περισσότερα από 60 χρόνια καριέρας.

Μέχρι και κλακέτες χόρεψε ο Ζαν Ντιζαρντέν, ο οποίος ευχαρίστησε τις ΗΠΑ, τους συνεργάτες του και απέτισε φόρο τιμής στον Ντάγκλας Φέρμπανκς, λέγοντας ότι υπήρξε έμπνευσή του για τον ρόλο.

Βραβείο πρωτότυπου σεναρίου κέρδισε ο Γούντι Άλεν για το Μεσάνυχτα στο Παρίσι (για άλλη μια φορά δεν ήταν εκεί να το παραλάβει), ενώ βραβείο διασκευασμένου σεναρίου κέρδισαν οι Αλεξάντερ Πέιν, Νατ Φάξτον, Τζιμ Ρας για τους Απογόνους. Ο ελληνικής καταγωγής Πέιν είπε μάλιστα «σ’ αγαπώ» στη μαμά του στα ελληνικά!

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία το ιρανικό Ένας Χωρισμός.

Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού κέρδισε το Man or Muppet από τα Μάπετς (φυσικά οι υποψήφιοι ήταν μόλις δύο!)

Βραβείο καλύτερου μοντάζ κέρδισε επάξια Το Κορίτσι με το Τατουάζ. Αυτή ήταν και η μικρή (ευχάριστη) έκπληξη της βραδιάς.

Καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το Undefeated.

Και τα μικρά: Μικρού μήκους ταινία στο The Shore, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ στο Saving Face, μικρού μήκους animation στο The Fantastic Flying Books of Mr. Morris
Lessmore.

Όσο για την ίδια την τελετή; Μπορεί τα βραβεία να ήταν αναμενόμενα, μπορεί η παρουσίαση του Μπίλι Κρίσταλ να ήταν κλασική, αλλά ο παρουσιαστής έκανε για άλλη μία φορά καλά αυτό που ξέρει να κάνει τόσα χρόνια.

Από τις ωραίες στιγμές της βραδιάς οι μιμήσεις του Κρίσταλ για το τι σκέφτονται οι υποψήφιοι, η παρουσία της Έμμα Στόουν, το δίδυμο Γκουίνεθ Πάλτροου και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και οι Γουίλ Φέρελ και Ζακ Γαλιφιανάκης, καθώς και το βιντεάκι που σατίριζε τις δοκιμαστικές προβολές που διοργανώνει το Χόλιγουντ για να δει εάν μια ταινία θα έχει επιτυχία.

Παρουσίασε μια σφιχτοδεμένη απονομή, με χαριτωμένες στιγμές. Περιμένουμε να δούμε αν θα είναι εκεί και στην 85η γιορτή της Ακαδημίας...
Πηγή in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...