Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Παρέμβαση ΕΔΕΕ στο spec της ΔΕΗ


Νομικά ζητήματα και σοβαρά θέματα ηθικής τάξεως και καλών συναλλακτικών πρακτικών εντοπίζει η ΕΔΕΕ στην προκήρυξη του διαγωνισμού της ΔΕΗ.
Το σημαντικότερο; Ο όρος της προκήρυξης του spec, αξίας 12 εκατ. ευρώ, αναφορικά με την μηδενική τιμή που ζητεί η ΔΕΚΟ στις οικονομικές προσφορές των διαφημιστικών εταιρειών, μετακυλίοντας το θέμα της αμοιβής του αναδόχου στα ΜΜΕ και συντηρώντας μια στρεβλή κατάσταση που μεγέθυνε όλα αυτά τα χρόνια την κρίση στην αγορά. Η ΕΔΕΕ ζητεί με επιστολή της στη διεύθυνση Προμηθειών την απόσυρση του όρου που αναφέρει ότι «είναι αποδεκτές οικονομικές προσφορές με μηδενική τιμή σε μία ή περισσότερες από τις… παραπάνω συνιστώσες». 

Στην επιχειρηματολογία της, η ΕΔΕΕ περιγράφει τη στρεβλή συμπεριφορά ορισμένων διαφημιζομένων (και μάλιστα ΔΕΚΟ) που ζητούν μηδενική αμοιβή από τις διαφημιστικές την οποία και μετακυλίουν στα ΜΜΕ. «Οι διαφημιστικές κατηγορήθηκαν για την κρίση στα ΜΜΕ και επανειλημμένα η ΕΔΕΕ έχει
κληθεί να διευκρινίσει ότι η πίεση των εκπτώσεων είναι μεταφερόμενη από τους διαφημιζόμενους μέσω των διαφημιστικών προς τα ΜΜΕ προκειμένου να μειωθεί το κόστος της διαφήμισης. Οι διαφημιστικές καταλήγουν να συμπιέζουν την αμοιβή τους σε πολύ χαμηλά επίπεδα και να την αντισταθμίσουν μέσω των επιβραβεύσεων (YEB 9,9%). Εκ του νόμου αυτό δεν αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο πελάτη. Αυτή η συσσωρευμένη πίεση κόστους δεν είναι υγιής ούτε για τα ΜΜΕ ούτε για τις διαφημιστικές» αναφέρει η επιστολή της ΕΔΕΕ που κάνει μνεία στη διεθνή πρακτική σύμφωνα με την οποία «για να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα μιας διαφημιστικής, χρειάζεται ένα ελάχιστο ποσοστό, της τάξεως του 14%». 

Η ΕΔΕΕ εκτιμά ότι η ΔΕΗ επικροτεί την κακή πρακτική της αγοράς σπρώχνοντας τη διαφημιστική να πιέσει τα ΜΜΕ προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπό τη μορφή μεγαλύτερων εκπτώσεων από ΜΜΕ προς όφελος του διαφημιζόμενου και εν τέλει να αμειφθεί για το κόστος της διαφήμισης όχι από τη ΔΕΗ, αλλά από τα ΜΜΕ μέσω των YEB.

Από την πλευρά της ΔΕΗ πάντως, διευκρινίζεται ότι ήδη εξετάζεται το παραπάνω αίτημα, όσο και μια σειρά άλλων ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί, και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται από την επόμενη εβδομάδα να προχωρήσει σε τροποποιήσεις επί της προκήρυξης και όπου χρειάζεται σε διευκρινίσεις advertising.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...