Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

«Θα κλείσουν κανάλια αν δεν βάλουν λεφτά οι μέτοχοι»


Θοδωρής Κυριακού: «Να επιτρέψει τις συγχωνεύσεις η κυβέρνηση»
Παρόν 28.10.2011
«Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να ανοίξει το  δρόμο για τις συγχωνεύσεις στην τηλεόραση». Σε μια σημαντική παρέμβαση –ομιλία πριν από την παρουσίαση του προγράμματος του ΑΝΤ1, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Θοδωρής Κυριακού  τοποθετήθηκε δημόσια και άνοιξε τη συζήτηση για τις συγχωνεύσεις, κάτω από το βαρύ κλίμα που απειλεί την αγορά. “Ενώ ο τηλεοπτικός κλάδος είναι ζημιογόνος με τη μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση θα διπλασιαστεί αν και η διαφημιστική δαπάνη θα συρρικνωθεί”. Μάλιστα,  εκτίμησε πως η μείωση αυτή το 2011 η δαπάνη θα μειωθεί κατά
25% προσθέτοντας πως θα κλείσουν διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες παραγωγής. Το κυριότερο όμως είναι πως θα κλείσουν τηλεοπτικοί σταθμοί. Ποιοι θα είναι αυτοί. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών του ομίλου “εκείνοι στους οποίους οι μέτοχοι θα αρνηθούν να βάλουν χρήματα, για να συνεχίσουν να λειτουργούν οι επιχειρήσεις τους”, “δείχνοντας” έτσι και το βασικό ανταγωνιστή τους, το Mega. Τα στελέχη του ΑΝΤ1 θεωρούν πως είναι πιθανό να κλείσουν έως και 3 τηλεοπτικοί σταθμοί.
“Δεν υπάρχει κάτι με Alpha”
Πιο σαφής ο Θοδωρής Κυριακού, απαντά στην ερώτηση περί επαφών με τον Alpha, πως «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι»  και πως στο τέλος της χρονιάς θα ξεκαθαρίσει η κατάσταση και θα γίνει η καταμέτρηση των δυνάμεων του κάθε παίχτη”. Προφανώς οι αποτιμήσεις των τηλροπτικών εταιρειών είναι ακόμη σε υψηλά επίπεδα, ενώ το RTL μέτοχος του Alpha, εξακολουθεί να διαθέτει κεφάλαια.   Ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΝΤ1 Παρομοίασε την κατάσταση στην τηλεόραση με αυτή στις τράπεζες, όπου αρχικά υπερισχύει ο εγωισμός, αλλά κάποια η στιγμή η κατάσταση αναγκάζει τους πάντες να καθίσουν στο τραπέζι.
Τα εμπόδια στις συγχωνεύσεις
Στο σκέλος των συγχωνεύσεων η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει δραματικά, και τα λουκέτα στην τηλεόραση είναι προ των πυλών. Τα ανοιχτά ζητήματα είναι πως η νομοθεσία δεν επιτρέπει την από κοινού αγορά από δύο τηλεοπτικούς σταθμούς,  της αγοράς προγράμματος, ή τη λειτουργία του εμπορικού τομέα, με αποτέλεσμα οι συγχωνεύσεις (που σημαίνουν κι άλλες απολύσεις) να μην έχουν νόημα. Η αγορά θέλει να δημιουργήσει ομίλους, κάτω από μια εταιρεία στην οποία θα “κρέμονται από κάτω» διάφορα brand name τηλεοπτικών σταθμών και λοιπών δραστηριοτήτων. Όμως αυτό που ζητάει η αγορά και δεν δηλώνεται δημοσίως, είναι να διατηρεί το δικαίωμα χρήσης της συχνότητας η προς απορρόφηση εταιρεία, κάτι που σήμερα δεν επιτρέπεται αφού , όταν παύει να λειτουργεί η επιχείρηση ανακαλείται και η άδεια.

Πηγή:Typologies

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...