Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011

Η ερασιτεχνική δημοσιογραφία κερδίζει συνεχώς έδαφος Και συχνά αποδεικνύεται ιδιαίτερα κερδοφόρος


Τον Δεκέμβριο του 2010 ένας άγνωστος θαμώνας σε ένα παρισινό καφέ έβγαλε το κινητό του τηλέφωνο και βιντεοσκόπησε τον σχεδιαστή Τζον Γκαλιάνο την ώρα που «έλουζε» με αντισημιτικά σχόλια κάποιους παρευρισκόμενους θαμώνες. Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα το βίντεο είχε βρει τον δρόμο του για την ιστοσελίδα Citizenside, μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία περίπου 70.000 μέλη από ολόκληρο τον κόσμο «ανεβάζουν» βίντεο και φωτογραφίες με δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Το βίντεο στη συνέχεια διοχετεύθηκε σε διάφορους δημοσιογραφικούς οργανισμούς σε ολόκληρο τον πλανήτη με αποτέλεσμα να γίνει παγκόσμια γνωστό γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την απομάκρυνση του Γκαλιάνο από το πόστο του στον Οίκο Dior. Οι υπεύθυνοι του Citizenside δεν αποκαλύπτουν το ακριβές ποσό των κερδών από την πώληση του βίντεο, αλλά
περιορίζονται να δηλώσουν ότι ο άντρας που το τράβηξε κέρδισε αρκετά χρήματα ώστε να μπορεί να αγοράσει ένα καλό αυτοκίνητο.
Το παράδειγμα με το βίντεο του Γκαλιάνο είναι χαρακτηριστικό του γεγονότος ότι η ερασιτεχνική δημοσιογραφία κερδίζει συνεχώς έδαφος. Εκτός από το Citizenside μια άλλη πλατφόρμα στο Ίντερνετ με τον τίτλο Digital Journal ειδικεύεται και αυτή στη συγκέντρωση, αξιολόγηση και διάθεση υλικού – βίντεο και φωτογραφίες – που έχουν δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και «ανεβάζουν» τα μέλη της, τα οποία ξεπερνούν τις 30.000 και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο.
Οι χρήστες που συμμετέχουν στις πλατφόρμες αυτές πληρώνονται με βάση το κατά πόσον το υλικό που ανεβάζουν μεταπωλείται σε παραδοσιακούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς, αλλά και με βάση την απήχηση που έχει μεταξύ των επισκεπτών στην ιστοσελίδα της πλατφόρμας οι οποίοι το αξιολογούν και το επιβραβεύουν με πόντους.
Μια άλλη πλατφόρμα που λειτουργεί με ανάλογο τρόπο είναι το NowPublic, που έχει και τα περισσότερα μέλη, τα οποία ξεπερνούν τις 85.000. Η επιτυχία ανάλογων προσπαθειών αποδεικνύει ότι η ερασιτεχνική δημοσιογραφία διευρύνεται συνεχώς, καθώς η τεχνολογία επιτρέπει σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να είναι συνεχώς εξοπλισμένοι με συσκευές που τους επιτρέπουν να καταγράφουν όσα συμβαίνουν γύρω τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στα μεγάλα γεγονότα όπως οι συγκεντρώσεις και οι διαδηλώσεις στην Αθήνα τον τελευταίο καιρό υπάρχουν πολλοί Αθηναίοι που τραβάνε βίντεο και τα ανεβάζουν σε πλατφόρμες όπως το Youtube. Πολλές φορές τα βίντεο αυτά αποκαλύπτουν πτυχές που οι συνηθισμένες τηλεοπτικές κάμερες είναι πολύ δύσκολο να αποτυπώσουν.www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...