Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Διαψεύδει τα περί «φυγής» των χρηστών του το Facebook


Το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο αρνείται ότι «χάνει» χρήστες.

Ισχυρισμούς περί μείωσης των χρηστών του διέψευσαν εκπρόσωποι του Facebook, μετά από δημοσίευση αναφοράς περί δραστικής πτώσης κατά το Μάιο.
Η ιστοσελίδα Inside Facebook, η οποία παρακολουθεί την κίνηση στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, είχε αναφέρει πως, κατά τη διάρκεια του Μαΐου, το Facebook έχασε έξι εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ και 100.000 στη Μ. Βρετανία.
Το Facebook συνήθως δεν σχολιάζει στατιστικά δεδομένα «τρίτων», αλλά αυτή τη φορά αντέδρασε, ρωτώντας πώς ακριβώς το Inside Facebook κατέληξε σε αυτές τις εκτιμήσεις.

«Κατά καιρούς βλέπουμε δημοσιεύματα σχετικά με μείωση των χρηστών του Facebook σε κάποιους τομείς. Κάποιες από αυτές τις αναφορές χρησιμοποιούν δεδομένα από τα εργαλεία διαφήμισής μας, τα οποία παρέχουν ευρείες εκτιμήσεις σχετικά με την απήχηση των διαφημίσεων στο Facebook, και δεν είναι σχεδιασμένα να αποτελούν δείκτες της συνολικής ανάπτυξης του Facebook …χαιρόμαστε για την ανάπτυξή μας και για τον τρόπο που ο κόσμος αλληλεπιδρά με το Facebook. Πάνω από το 50% των χρηστών μας 'μπαίνει' κάθε μέρα» αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.


Κατά την αναφορά του Inside Facebook, υπήρξε απώλεια και 1,5 εκατομμυρίων Καναδών το Μάιο. Ωστόσο, συνολικά φαίνεται πως το κοινωνικό δίκτυο αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο, με 678 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και πολλούς νέους «πελάτες» από χώρες όπως η Ινδία, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία. Επίσης, οι εκτιμήσεις περί «φυγής» χρηστών από ΗΠΑ, Μ. Βρετανία και Καναδά έρχονται σε αντίθεση με στοιχεία της εταιρείας διαδικτυακών μετρήσεων comScore, που «είδε» αύξηση 21% των χρηστών στις ΗΠΑ το Μάιο και 368.000 νέους χρήστες στη Μ. Βρετανία μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου. Επίσης, η comScore εκτιμά πως αυξήθηκε και ο μέσος όρος ώρας παραμονής στο site, από 21 λεπτά την ημέρα το Δεκέμβριο του 2009 στα 25 το Δεκέμβριο του 2010.
Αντίστοιχες είναι και οι εκτιμήσεις της Nielsen: «υπάρχουν μήνες που οι αριθμοί σημειώνουν πτώση, αλλά νομίζω ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πριν αρχίσουμε να διακρίνουμε τάσεις βασιζόμενοι σε δύο μήνες» είπε ο Νηλ Μπέστον, εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η θεωρία περί «εξάντλησης» του Facebook, που «θέλει» τους χρήστες του κοινωνικού δικτύου να αρχίζουν να το εγκαταλείπουν από ένα σημείο και μετά, έχει εμφανιστεί εδώ και καιρό, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει επαληθευτεί.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...