Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Γενικευμένος ο κίνδυνος από τους κακόβουλους «χάκερς»




Νομίζετε ότι διαθέτετε ασυλία από τους χάκερς; Σκεφτείτε το ξανά... Παρότι τα ΜΜΕ ασχολούνται κατά προτεραιότητα με τη δράση χάκερς, όταν αυτοί επιτίθενται σε κρατικούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις, όπως πρόσφατα στη CIA, τη Lockheed Martin και τη Citigroup, δεκάδες χιλιάδες χρήστες υπολογιστών πέφτουν θύματα χάκερς κάθε χρόνο. Το FBI, που διαθέτει ειδικό κέντρο αντιμετώπισης διαδικτυακής απάτης, έλαβε περισσότερες από 25.000 αναφορές πέρσι, από ανθρώπους που εξαπατήθηκαν από εταιρίες, οι οποίες δεν παρέδωσαν ποτέ τα προϊόντα που τους πούλησαν ή των οποίων οι ταυτότητες υπεκλάπησαν. Τα θύματα έχασαν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

Η παραδοσιακή εικόνα του χάκερ, ως απομονωμένου εφήβου, που εισβάλει καλόπιστα σε σελίδες εταιριών, έχει αποδειχθεί ψευδής, παρά την ύπαρξη ομάδων ακτιβιστών χάκερς, όπως οι Anonymous ή οι Lulz Security.
Πιο ανησυχητικοί θεωρούνται οι χάκερς μέλη εγκληματικών κυκλωμάτων σε Ασία και Ανατολική Ευρώπη. Τα άτομα αυτά υποκλέπτουν ταυτότητες χρηστών, τις οποίες πουλούν σε απατεώνες. Οι χάκερς αυτοί αντλούν συχνά τις πληροφορίες τους από φαινομενικά αθώες «δημοσιεύσεις» σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook.

Προσελκύουν δε τα θύματά τους συχνά με τα λεγόμενα phishing email ή με την προσφορά δωρεάν παιχνιδιού, το οποίο μπορεί να «κατεβάσει» δωρεάν ο χρήστης. Το παιχνίδι, όμως, περιέχει κακόβουλο κώδικα, που καταγράφει κάθε κίνηση στον υπολογιστή του θύματος, μεταδίδοντας τα στοιχεία αυτά στον απατεώνα.

Οι χρήστες μπορούν, όμως, να ακολουθήσουν μερικές απλές συμβουλές για να ενισχύσουν την ασφάλειά τους στο δίκτυο:


Περιορίστε τις πληροφορίες που δημοσιεύετε στο Facebook και σε άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Εξασφαλίστε αξιόπιστο πρόγραμμα εντοπισμού ιών και ανανεώνετέ το τακτικά.
Ορισμένοι ειδικοί συστήνουν να μην ανοίγετε κανένα link που περιέχεται σε μηνύματα email, ανεξάρτητα από την προέλευσή του.

Χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς ασφαλείας, που θα περιέχουν γράμματα, αριθμούς και σημεία στίξης.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...