Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Τα «συνδρομητικά» σχέδια της Google


Πριν... Apple φωνήσαι σχετικά με τη δημιουργία συνδρομητικής υπηρεσίας για ηλεκτρονικά έντυπα, τα οποία οι χρήστες θα μπορούν να διαβάζουν σε iPad και iPhone, η Google ανακοίνωσε πως δημιουργεί τη δική της υπηρεσία online πληρωμών, την One Pass, για συνδρομές σε εφημερίδες και περιοδικά. Και μάλιστα βρήκε και τον πρώτο πελάτη, τη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού «Focus», το τρίτο μεγαλύτερο σε αναγνωσιμότητα ειδησεογραφικό site της Γερμανίας, μετά την «Bild» και το «Spiegel Online».

Σύμφωνα με τον Αρμίν Μπλόχμαν, επικεφαλής των δημοσίων σχέσεων της «μαμάς» εταιρείας Tomorrow Focus, η χρέωση θα είναι μόλις 10 σεντς ανά άρθρο και θα αφορά μόνο σε θέματα κοινωνικού περιεχομένου ή σε στήλες με συμβουλές υγείας και σωματικής άσκησης και όχι την τρέχουσα ειδησεογραφία. Η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει την One Pass και μετά μερικούς μήνες, όπως δήλωσε ο Μπλόχμαν, θα αποφασίσει αν το περιοδικό υιοθετήσει πλήρως τη νέα υπηρεσία.


Η συμφωνία
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι του περιεχομένου θα κρατούν το 90% των εσόδων από τις πωλήσεις μέσω της One Pass και το 10% θα πηγαίνει στην Google, τη στιγμή που το ποσοστό το οποίο θα παρακρατεί για την αντίστοιχη υπηρεσία της η Apple είναι 30%.
Σε πρώτο επίπεδο, το One Pass θα είναι διαθέσιμο σε Μ. Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία, ενώ προβλέπεται περαιτέρω επέκταση. Εκτός από το «Focus», προς την κατεύθυνση του One Pass κινείται ήδη η Associated Newspapers (ιδιοκτήτρια της «Daily Mail»), η οποία κατέχει την πιο δημοφιλή online εφημερίδα της Μ. Βρετανίας, τη «Mail Online».
Αντιθέτως, η Apple δεν φαίνεται να βρίσκει... πρόθυμους πελάτες, καθώς πολλοί στον χώρο χαρακτήρισαν ως «απληστία» την πρόθεσή της να κρατάει το 30% της συνδρομής. Ωστόσο, επισημαίνεται πως η Google δεν δεσμεύτηκε ότι δεν θα αυξήσει το ποσοστό, ειδικά αν δει ότι η νέα της υπηρεσία έχει απήχηση.
Δεν είναι λίγοι εξάλλου εκείνοι στον χώρο των ψηφιακών μέσων που πιστεύουν πως το 10% αποτελεί στην πραγματικότητα... τιμή γνωριμίας και πως στη συνέχεια θα αυξήσει το κέρδος της - πιθανότητα όχι στα επίπεδα του 30%.

(ethnos online)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...