Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Internet Marketing – Επεξήγηση ειδικών όρων / ακρωνύμιων

Παρακάτω παραθέτουμε τη λίστα των βασικών όρων που εμπίπτουν στους τομείς της προώθησης ιστοσελίδας και γενικά στο χώρο του internet marketing. Μερικοί όροι είναι πιο τεχνικοί από κάποιους άλλους, ωστόσο, μια γενική κατανόηση μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε και να μελετήσετε πιο εύκολα τους παραπάνω τομείς.

Adwords

Διαφημιστικό πρόγραμμα, το οποίο προσφέρει διαφημιστικό χώρο
στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης του Google (Search Engine Results Pages, SERPs) ή στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες των διάφορων μελών του προγράμματος AdSense. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν το Google κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε μια διαφήμιση (Pay Per Click, PPC).

Adsense

Με το πρόγραμμα Αdsense της Google μπορείτε να κερδίσετε χρήματα, προβάλλοντας διαφημίσεις από το δίκτυο Adwords στην ιστοσελίδα σας. Το ποσό που καταβάλλεται σε εσάς είναι το 50% των συνολικών εσόδων για ένα κλικ.

Anchor text

Αποτελεί το κείμενο που χρησιμοποιείται ως το “clickable” μέρος ενός συνδέσμου. Το κείμενο αγκύρωσης που χρησιμοποιείται κατά την προσθήκη ενός συνδέσμου προς μια άλλη ιστοσελίδα στο web, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον αλγόριθμο της Google για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας. Στο anchor text τοποθετούνται λέξεις κλειδιά.

Backlinks ή Inbound Links

Αναφέρονται συνήθως ως “εισερχόμενοι σύνδεσμοι” και αντιστοιχούν στον αριθμό των σελίδων του διαδικτύου που διατηρούν σύνδεσμο (link) προς την ιστοσελίδα σας. Οι ποιοτικοί εισερχόμενοι σύνδεσμοι έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατάταξη της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

CPC

Το κόστος ανά κλικ – cost per click, αναφέρεται στο ποσό των χρημάτων που πληρώνει ένας διαφημιζόμενος, κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή του. Για παράδειγμα, η λέξη «καζίνο» στο Google Adwords μπορεί να κοστίσει περίπου $12 ανά κλικ.

Directory

Ένας διαδικτυακός κατάλογος που διατηρεί μια συλλογή από συνδέσμους προς άλλους δικτυακούς τόπους. Οι σύνδεσμοι υποβάλλονται από ανθρώπους και κατηγοριοποιούνται με βάση το περιεχόμενο της εκάστοτε ιστοσελίδας. Μια τυπική καταχώρηση σε ένα κατάλογο συνήθως περιέχει ένα σύνδεσμο με έναν περιγραφικό τίτλο, καθώς και μια σύντομη περιγραφή για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Ο μεγαλύτερος και πιο γνωστός δωρεάν κατάλογος είναι ο Dmoz.

Keyword / keyphrase

Λέξεις-κλειδιά είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούνται ως ερωτήματα σε μια μηχανή αναζήτησης. Φράσεις-κλειδιά είναι πολλές λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται ως ερωτήματα σε μια μηχανή αναζήτησης. Το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για τις λέξεις/φράσεις κλειδιά που την αντιπροσωπεύουν, έτσι ώστε η ιστοσελίδα να τοποθετείται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα που επιστρέφονται για συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης.

PageRank (PR)

Αποτελεί μια αριθμητική τιμή που αντιπροσωπεύει πόσο σημαντική είναι μια σελίδα στο διαδίκτυο για το Google. Η μηχανή αναζήτησης σχηματίζει τον αριθμό με βάση το πόσους και τι ποιότητας εισερχόμενους συνδέσμους διατηρεί μια σελίδα στο διαδίκτυο. Σε γενικές γραμμές κάθε ποιοτικός εισερχόμενος σύνδεσμος αποτελεί ένα θετικό ψήφο για την ιστοσελίδα και όσο περισσότεροι οι ψήφοι τόσο  το καλύτερο.

PCC

Το PPC ή Pay Per Click είναι μια δημοφιλής μορφή internet marketing όπου οι διαφημιζόμενοι εμφανίζονται συνήθως στο δεξί και πάνω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν την μηχανή αναζήτησης κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε μια διαφήμιση, και στη συνέχεια οι χρήστες αποστέλλονται σε μια κατάλληλη “σελίδα προορισμού” στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Η σελίδα προορισμού είναι συχνά, ειδικά προσαρμοσμένη ώστε να είναι σχετική με τους όρους αναζήτησης της PPC καμπάνιας, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή απόδοση της επένδυσης. Οι δύο πιο δημοφιλείς υπηρεσίες PPC είναι το Google Adwords και Yahoo! Search Marketing (Overture).

SEO

Το SEO ή Search Engine Optimization, είναι ο συλλογικός όρος για τις τεχνικές που αποσκοπούν στη βελτίωση της κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης. Το SEO συνήθως χωρίζεται σε δύο γενικές μορφές:
On-Page SEO: Περιγράφει τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση του περιεχόμενου μιας ιστοσελίδας τόσο για τους χρήστες όσο και για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει (μεταξύ άλλων), την έρευνα και την ανάλυση για τις διάφορες λέξεις κλειδιά, SEO copywriting και βελτιστοποίηση των τίτλων κάθε σελίδας.
Off-Page SEO: Οι στρατηγικές SEO που χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση της δημοτικότητας μιας ιστοσελίδας, μέσω της απόκτησης συνδέσμων-links από άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες για την ενίσχυση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Οι off-site παράγοντες βελτιστοποίησης παίζουν τώρα το μεγαλύτερο ρόλο στη βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, ιδίως στο Google και το Yahoo. Επιπλέον, οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στο σύνδεσμο (anchor text) είναι ζωτικής σημασίας.

SEM

Το Search Engine Marketing αντιστοιχεί στη διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει την τοποθέτηση και προβολή πληρωμένων διαφημίσεων μέσω των μηχανών αναζήτησης (βλέπε Adwords / PPC ).

SERP ή SERPS

Η έννοια SERP ή SERPs αναφέρεται στις σελίδες των αποτελεσμάτων κατάταξης μιας μηχανής αναζήτησης (Search Engine Results Pages). Στην ουσία τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζονται στο αριστερό μέρος της σελίδας του browser, όταν εκτελείται μια αναζήτηση λέξεων-κλειδιών σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης (στο δεξί και πάνω μέρος συνήθως βλέπουμε τις πληρωμένες διαφημίσεις).
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...