Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Carrefour Planet: Το νέο concept της Carrefour, μια επένδυση 1,5 δις Ευρώ, έρχεται και στην Ελλάδα μέχρι το 2013!

 












Στην Γαλλία, η παρουσίαση τον περασμένο Αύγουστο της νέας στρατηγικής της Carrefour για τα 500 περίπου υπερ-καταστήματα που διαθέτει στην Δυτική Ευρώπη με την γενική επωνυμία Carrefour Planet,  θεωρήθηκε το «γεγονός της χρονιάς» στον χώρο των αλυσίδων λιανικής (Σχετικό άρθρο μας στις 6 Σεπτεμβρίου 2010 Όμιλος Carrefour : Τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010 - Ικανοποιητική η πορεία μετατροπής των καταστημάτων Dia στην Ελλάδα – Carrefour planet, ένα νέο concept για τα Υπερμάρκετ). Η παρουσίαση έγινε σε δύο καταστήματα της Γαλλίας, (Ecully / Παρίσι και Venissieux / Λυών) με την προσδοκία της προσφοράς μιας νέας εμπειρίας στις καταναλωτικές αγορές.




Χρειάστηκαν αρκετός χρόνος σκληρής δουλειάς, ένας πακτωλός εκατομμυρίων Ευρώ και μια εταιρία (Malherbe) που σχεδιάζει διαφορετικές στρατηγικές για την λιανική αγορά της Γαλλίας, για να ολοκληρωθεί η νέα στρατηγική της Carrefour, του δεύτερου μεγαλύτερου λιανοπωλητή του πλανήτη μας, η οποία πιθανόν να διασώσει τα τεράστια καταστήματα της αλυσίδας στην Ευρώπη τα οποία αντιμετωπίζουν οξύτατο ανταγωνισμό σαν φυσιολογική συνέπεια της οικονομικής κρίσης.




Υπενθυμίζεται ότι η Γαλλία, η μητρική αγορά της Carrefour, η οποία συμμετέχει κατά 42,9% στον συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου, σημείωσε το 2009 μείωση τζίρου κατά 2,7% (36,943 δις Ευρώ το 2009, έναντι 37,968 δις το 2008) ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη, η οποία συμμετέχει κατά 35,6% στον συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου, είχε μεγαλύτερες απώλειες: Ο κύκλος εργασιών της  Ευρώπης (εκτός Γαλλίας) μειώθηκε κατά 5,4% (30,675 δις Ευρώ το 2009, έναντι 32,418 δις το 2008). Τα αποτελέσματα αυτά σήμαναν συναγερμό στην διοίκηση του Ομίλου, η οποία έσπευσε να επιλέξει μια νέα στρατηγική με στόχο όχι απλά την συγκράτηση της πτωτικής τάσης στην Ευρώπη, αλλά την σημαντική ανάπτυξη του Ομίλου μέσα στην τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία.




Το συνολικό κόστος της νέας στρατηγικής (Carrefour Planet) θα ανέλθει στο  διόλου ευκαταφρόνητο ποσό του 1,5 δις Ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2013 και αναμένεται να προκαλέσει αύξηση πωλήσεων κατά 18% «προσφέροντας» στον Όμιλο 315 εκατ. Ευρώ λειτουργικά κέρδη το 2013 και 650 εκ. Ευρώ το 2015. Σε σχετική ημερίδα ενημέρωσης των επενδυτών του (16/9/2010) ο Όμιλος ανακοίνωσε πως υπολογίζει κύκλο εργασιών 105 δις Ευρώ το 2013 και 120 δις Ευρώ το 2015 (έναντι 79 δις Ευρώ το 2009).

Η νέα στρατηγική της Carrefour, η οποία δημιούργησε πρώτη υπερ-καταστήματα την δεκαετία του 1960, αφορά 5 Ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Βέλγιο και Ελλάδα).  




Η νέα στρατηγική της Carrefour στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των μεγάλων καταστημάτων της στην Δυτική Ευρώπη καθώς και στην προσθήκη μιας πλειάδας υπηρεσιών στους πελάτες των καταστημάτων ώστε να ανακαλύψουν μια νέα εμπειρία στις αγορές τους: Εργαστήρια μαγειρικής με καταξιωμένους Chef, φύλαξη παιδιών, κουρεία με χρεώσεις κάτω των 9 Ευρώ, ξεχωριστοί χώροι για βιολογικά προϊόντα, παιδικά, μόδα κ.α. είναι μερικές μόνο από τις εκπλήξεις που ήδη προσφέρουν τα Carrefour Planet στην Γαλλία. Επί πλέον, τα αναβαθμισμένα υπέρ-καταστήματα της Carrefour με το νέο σήμα, θα προσφέρουν προϊόντα σε χαμηλές τιμές ολόκληρο τον χρόνο σε χιλιάδες προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων της νέας σειράς Carrefour Discount (Σχετικό άρθρο μας 9/7/2009 «Carrefour Discount» : Η νέα σειρά ποιοτικών προϊόντων με φθηνές τιμές δέχεται τις πρώτες κριτικές) τα οποία δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν προϊόντα υψηλής ποιότητος σε πολύ χαμηλές τιμές προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ολοένα μεγαλύτερη πίεση των discounters.




Στα νέα καταστήματα Carrefour Planet οι τακτικοί πελάτες, ανάλογα με τις κάρτες που διαθέτουν (χάλκινες, αργυρές ή χρυσές) θα απολαμβάνουν ειδικής έκπτωσης 10% σε όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα κατά την διάρκεια των ειδικών «ημερών Carrefour Planet» που καθιερώνονται ενώ παράλληλα με όλους τους άλλους πελάτες της αλυσίδας, θα «ανακαλύπτουν» απίστευτες προσφορές στα ράφια των καταστημάτων.

Πάντως, από τα 500 συνολικά καταστήματα της αλυσίδας υπολογίζεται πως μόνο τα 245 θα μετονομαστούν σε Carrefour Planet ενώ τα υπόλοιπα, τα οποία δεν είναι τόσο μεγάλα ώστε να ενσωματώσουν ολόκληρη τη νέα στρατηγική, θα παραμείνουν με το σήμα της  Carrefour αλλά θα αποκτήσουν και αρκετά από τα στοιχεία της νέας στρατηγικής.




Ο Lars Olofsson, CEO του Ομίλου Carrefour, δήλωσε πρόσφατα ότι «κατά την διάρκεια της επόμενης πενταετίας αναμένεται μια ισχυρή βελτίωση τόσο των εσόδων όσο και της κερδοφορίας εξ αιτίας των επί πλέον πωλήσεων στα αναβαθμισμένα καταστήματα, τα σταθερά βήματα στις κυριότερες αγορές που παρουσιάζουν ανάπτυξη και μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων από κέρδη αποδοτικότητας».


Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...