Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Παλιό αλλά επίκαιρο με τις νομαρχιακές προ των πυλών

Oι Πολλές Όψεις των Νέων Μέσων στις Αμερικανικές Εκλογές ‘08

Στις  Αμερικάνικες εκλογές του 2008 συναντούμε για πρώτη φόρα σε τέτοιο βαθμό τη χρησιμοποίηση του Internet όχι μόνο από τους ψηφοφόρους αλλά και από τους ίδιους του πολιτικούς. Η εφευρετικότητα των υποψηφίων (με εμφανές προβάδισμα του Obama) αναδεικνύει συνεχώς καινούριους τρόπους αξιοποίησης των Νέων Μέσων. Τo διαδίκτυο αποτελεί πλέον ένα
αληθινό «πολύ-μέσο» που φαίνεται να καταλαμβάνει το δικό του σημαντικό ρόλο στον τομέα της πολιτικής επικοινωνίας.

Χρηματοδότηση
Έχουν ήδη γραφεί πάρα πολλά για την ικανότητα του Obama να κερδίζει συνεχώς νέους χρηματοδότες μέσω Διαδικτύου, που στην πλειοψηφία τους είναι απλοί πολίτες που συμβάλλουν με ένα μικρό ποσό. Το Internet του έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να προσελκύσει μια νέα γενιά ψηφοφόρων, αλλά παράλληλα να βρει τρόπους άμεσης χρηματοδότησης χωρίς δύσκολες διαδικασίες. Μόνο για το μήνα Σεπτέμβριο ο Obama κατάφερε να εξασφαλίσει δωρεές 150$ εκατομμυρίων δολαρίων, με τη μέση χρηματοδότηση να κυμαίνεται στα 100 δολάρια. Αυτό σημαίνει πως εκατομμύρια Αμερικανοί (και όχι μόνο) πολίτες είχαν τη δυνατότητα μέσω απευθείας διαδικασιών να βοηθήσουν τον αγαπημένο τους υποψήφιο. Ο Obama εκμεταλλεύτηκε στο μέγιστο τις δυνατότητες των Νέων Μέσων και αυτό φαίνεται ήδη να το καρπώνεται με την εξωπραγματική ροή ρευστού στην καμπάνια του.
«Ανιχνευτής Αλήθειας»
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου ο John McCain και η Sarah Palin άφησαν αρκετές υπόνοιες εναντίον του Obama και οι υποστηριχτές τους μέσω Διαδικτύου (forward emails, youtube videos κτλ) φρόντισαν να αναπαράγουν τις κακόβουλες φήμες για τον Δημοκρατικό υποψήφιο και να δημοσιεύσουν αβάσιμες κατηγορίες που αφορούσαν στο θρήσκευμά του και στη σχέση του με τρομοκράτες.
Μία από τις «απαντήσεις» του Obama υπήρξε το www.fightthesmears.com, οπού καλούσε τους Αμερικανούς ψηφοφόρους να συμμετέχουν ενεργά αποκαλύπτοντας ψέματα που ειπώθηκαν και αναδεικνύοντας την αλήθεια. Στον κόσμο του Διαδικτύου είναι αδύνατο να ελέγξεις κεντρικά τη ροή πληροφοριών που αναμεταδίδονται κάθε ώρα και στιγμή σε όλες τις γωνιές του πλανήτη. Ο μόνος τρόπος για να το επιτύχεις είναι να βάλεις εκατομμύρια χρήστες να το κάνουν για σένα. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα συγκέντρωνε τις πληροφορίες που στέλνονταν από χιλιάδες δημοκρατικούς ψηφοφόρους και έπειτα οι συνεργάτες του Obama τις ταξινομούσαν και απαντούσαν με επιχειρήματα σε κάθε κακοήθη φήμη.
Η εταιρία ερευνών Nielsen, κάνει εκτός των άλλων τις μετρήσεις των τηλεοπτικών προγραμμάτων αλλά και του Internet στην Αμερική και δημοσίευσε πρόσφατα τα στοιχεία των τηλεοπτικών πολιτικών εκπομπών, αλλά και των αντίστοιχων ιστοσελίδων που περιέχουν πολιτικά (ακόμα και σατυρικά) βίντεο. Το ενδιαφέρον είναι πως πλέον υπάρχει μία αλυσιδωτή σχέση μεταξύ των παραδοσιακών και νέων Μέσων. Οι ψηφοφόροι δεν περιορίζονται μόνο στη ζωντανή παρακολούθηση ενός debate ή ενός show από την τηλεόραση, αντίθετα επισκέπτονται το Internet για να (ξανά)δουν συγκεκριμένα αποσπάσματα, βρίσκουν πληροφορίες, επιστρέφουν στην τηλεόραση και στο τέλος ανεβάζουν οι ίδιοι το υλικό που θέλουν στα social media. Το λεγόμενο “pinball effect” που παρουσιάζεται στην παραπάνω εικόνα δείχνει τα εκατομμύρια τηλεθεατών που παρακολούθησαν τη Sarah Palin μέσω Internet αλλά και τηλεοπτικά. Να σημειωθεί εδώ πως μόνο για τον Αύγουστο του 208, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας εταιρίας, την επίσημη ιστοσελίδα του Obama την επισκέφτηκαν 824.000 διαφορετικοί χρήστες, ενώ την αντίστοιχη του McCain 475.000.
Τα Νέα Μέσα φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν στο χώρο της πολιτικής επικοινωνίας και όποιος από τους πολιτικούς καταφέρει να τα κατανοήσει και να τα χρησιμοποιήσει σωστά θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...