Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Εκτός διαφήμισης, με φόρο στους ιδιώτες

«Πράσινο φως» στον τρόπο χρηματοδότησης των κρατικών ραδιοτηλεοπτικών δικτύων από την Ευρωπαϊκή επιτροπή για τη Γαλλία και την Ισπανία. Είναι μια σοβαρή απόφαση που θα καθορίσει τον τρόπο άντλησης κεφαλαίων από διαφορετικές πηγές εντός ευρωπαϊκής ένωσης, καθώς η απόσυρση των κρατικών ηλεκτρονικών ΜΜΕ από τη διαφήμιση, αντισταθμίζεται με έσοδα από φόρο που επιβάλλεται στα ιδιωτικά δίκτυα . Η βασική σκέψη της Επιτροπής είναι πως η κατάργηση της πρόσβασης στις κρατικές ραδιοτηλεόρασης , συνεπάγεται μείωση των εσόδων τους τα οποία πρέπει να αντισταθμιστούν από άλλες πηγές.


Σύμφωνα με το δελτίο «Ενδιάμεσα» του ΙΟΜ στη Γαλλία η κρατική ραδιοτηλεόραση, φεύγει από τη διαφημιστική αγορά έως το τέλος του 2011, κρατώντας το ανταποδοτικό τέλος και την κρατική επιχορήγηση. Όμως ο ίδιος νόμος προβλέπει τη φορολόγηση των ιδιωτικών καναλιών στα διαφημιστικά μηνύματα, αλλά και των παρόχων καλωδιακών , δορυφορικών και διαδικτυακών Μέσων. Στην Ισπανία η κρατική ραδιοτηλεόραση φεύγει επίσης από τη διαφημιστική αγορά και τις εμπορικές δραστηριότητες (τηλεαγορά, υπηρεσίες pay per view) αντικαθιστώντας τα χαμένα έσοδα από φορολογία στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης (3%), από τα συνδρομητικά δίκτυα (1,5%) και τα ηλεκτρονικά δίκτυα (0,9%) Ακόμα θα εισπράξει έως και το 80% του τέλους χρήσης συχνοτήτων με ανώτατο όριο τα 300 εκατ. ευρώ .

Στην Ελλάδα, η τελευταία προσφυγή κατά της ΕΡΤ ήταν το 2005 από την ΕΙΤΗΣΕΕ για τον τρόπο που χρησιμοποιούσε το ανταποδοτικό τέλος, ανταγωνιζόμενοι τους ιδιωτικούς σταθμούς στη διεκδίκηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Η ΕΡΤ διαθέτει 3 πηγές χρηματοδότησης, το ανταποδοτικό τέλος που ανήλθε για το 2009 , σε 302 εκατ. ευρώ (85,16% των εσόδων), τις διαφημίσεις και τις χορηγίες (31 εκατ. ευρώ- 8,87% των εσόδων) και την κρατική χρηματοδότηση (4,6 εκατ. ευρώ- 1,72 % των εσόδων).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...