Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Η κόντρα περνάει στήν σταθερή…

ForthnetImage via Wikipedia

Μπορεί στην κινητή τηλεφωνία οι συνδρομητές να έχουν πιάσει... οροφή, στη σταθερή ωστόσο υπάρχει κινητικότητα. Ο ανταγωνισμός δεν δείχνει να κοπάζει, με τους εναλλακτικούς παρόχους να «τσιμπάνε» κάθε μήνα μικρά κομμάτια από τη συνδρομητική βάση της σταθερής τηλεφωνίας του ΟΤΕ, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να αναζητά «αντιστάσεις» και λύσεις για την αναχαίτιση της απώλειας πελατών. 

Σύμφωνα με στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2010, οι συνδέσεις μέσω πλήρους αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU) διαμορφώθηκαν στα περίπου 1,2 εκατ. Πρόκειται για συνδέσεις οι οποίες ουσιαστικά έφυγαν από το δίκτυο του ΟΤΕ και πέρασαν στον έλεγχο των εναλλακτικών παρόχων. Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2010 ο ΟΤΕ απώλεσε περισσότερες από 120.000 γραμμές σταθερής τηλεφωνίας, ενώ σε ανάλογα υψηλά επίπεδα κινούνται και οι αριθμοί στο εξάμηνο.

Η Forthnet και η Hellas Online εξακολουθούν να ηγούνται της αγοράς, με μερίδιο αγοράς στις νέες συνδέσεις 32% και 25% αντίστοιχα στο δεύτερο τρίμηνο, ωστόσο η Wind με την Tellas φαίνεται ότι κάνει το... comeback, εγγράφοντας όλο και περισσότερους συνδρομητές στο δίκτυό της.

Ειδικότερα, στο πρώτο τρίμηνο του 2010 εκτιμάται ότι περίπου 110.000 – 120.000 γραμμές LLU πέρασαν στους ιδιωτικούς παρόχους, με τον αντίστοιχο αριθμό στο δεύτερο τρίμηνο να διαμορφώνεται στις 101.000-102.000 συνδέσεις.

Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, την πρώτη θέση διατηρεί η Forthnet με περίπου 390.000 συνδέσεις, δίνοντας πλέον ιδιαίτερη έμφαση στα συνδυαστικά πακέτα με την Nova. Σύμφωνα με εκτιμήσεις περίπου το 20% των νέων συνδέσεων LLU αφορούν σε πακέτο τηλεπικοινωνιών και Nova μαζί. Μέχρι σήμερα περίπου 50.000 είναι οι συνδρομητές του ομίλου που έχουν κοινά προγράμματα Forthnet-Nova και στόχος της διοίκησης είναι να αυξηθεί αισθητά αυτός ο αριθμός. Στο δεύτερο τρίμηνο με βάση τις εκτιμήσεις προσέθεσε στο δίκτυό της 32.000 - 33.000 νέες συνδέσεις.

Έπεται η Hellas Online με 336.000 συνδέσεις LLU, η οποία επιδιώκει να αξιοποιήσει περισσότερο τις συνέργιες με Vodafone. Η διοίκηση της εταιρείας έχει μπει στη διαδικασία «αυτοσυγκράτησης» στις τιμές της σταθερής τηλεφωνίας και του double play προκειμένου και να εγγράφει νέους συνδρομητές, αλλά και να διατηρεί τα περιθώρια κέρδους της. Στο β’ τρίμηνο στην Ηellas Οnline πέρασαν 24.000 - 25.000 νέα LLU.

Στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Wind με περίπου 235.000 συνδέσεις, η οποία το τελευταίο διάστημα κάνει την εμπορική... αντεπίθεση της σε σταθερή τηλεφωνία και Internet. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία τον Ιούνιο «έπιασε» μερίδιο αγοράς 28% στις νέες συνδέσεις μαζί με την Forthnet.

Συνολικά στο δεύτερο τρίμηνο κατάφερε να προσελκύσει στο δίκτυο της περισσότερες από 21.000 νέες συνδέσεις και το συνολικό μερίδιο της να ανέλθει στο 21%.

Από τους τρεις πρώτους απέχουν σημαντικά οι On Telecoms (περίπου 131.000 LLU) και Cyta (98.000 συνδέσεις), που ακολουθούν και συμπληρώνουν την αγορά σταθερής τηλεφωνίας και double play.

Από την πλευρά της On Telecoms δεν υπάρχει εδώ και καιρό κινητικότητα, ενώ η Cyta μετά την δραστηριοποίησή της αρχικά στην ελληνική περιφέρεια, σχεδιάζει από το φθινόπωρο να δοκιμάσει τις... δυνάμεις και τις αντοχές της στην Αττική.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...